فضای مدارس را معنوی کنیم
کد خبر: 3865166
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
در اجلاسیه سراسری نماز کوهبنان مطرح شد؛

فضای مدارس را معنوی کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و‌ پرورش کرمان با بیان اینکه والدین، مدیران، مربیان و دبیران باید در اقامه نماز پیش‌قدم باشند، گفت: تلاش کنیم فضای مدارس را معنوی کنیم تا دانش‌آموزان در زنگ‌ نماز با رغبت به این مهم بپردازند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیست‌و‌هشتمین اجلاسیه سراسری نماز با محوریت «نماز و مدرسه» با حضور ائمه جمعه و ‌جماعت، جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، دبیر ستاد اقامه نماز، معاونان و مربیان پرورشی مدارس کوهبنان و دانش‌آموزان برگزیده مسابقه درس‌هایی از قرآن، 27 آذرماه در سالن اجتماعات شهید مطهری شهرستان کوهبنان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سیدمحمدرضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: همزمانی روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته قرآن و عترت را به فال نیک‌ می‌گیریم و امید داریم لایق بندگی خدای متعال باشیم.
وی تأکید کرد: اگر بخواهیم به درگاه خداوند روی بیاوریم باید از گناه و معصیت فاصله بگیریم و همواره سجده بر آستانش بساییم و اگر بخواهیم به کیمیای عشق دست یابیم بایستی پای و سر در ره ذوالجلال بگذاریم و به منظر نظر جز وجه خدا نبینیم تا دست قدرت او یاری‌گر ما باشد.
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان بیان کرد: خدا همواره با کیمیای عزت، مخلوق خود را سیراب می‌کند و با خزانه کرمش دستان دستاویز ما را می‌گیرد و خطا و اشتباه ما را می‌بخشد.
در ادامه حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان گفت: نماز بهترین و زیباترین عبادت الهی است. لذا، نماز عبادتی چند بعدی است و آثار و برکات فراوانی بر زندگی انسان دارد.
وی تأکید کرد: نماز شیرین‌ترین و شگفت‌ترین عبادت و از جمله نعمت‌های الهی است که در همه زمینه‌ها اثرگذار بوده و دارای ابعاد اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و... است.
امام‌جمعه کوهبنان ادامه داد: نماز برای رشد و تعالی انسان است که او را بالا می‌برد و به مقام قرب الهی می‌رساند و باعث پیشرفت انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه نماز انسان را از خطاها و ‌منکرات حفظ می‌کند، گفت: نماز نشاط آور، تقویت‌کننده انسان، بهترین راه توسل، کمک‌کننده انسان است و جایگزینی ندارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کوهبنان بیان کرد: انسان می‌تواند با نماز به نشاط و شادی روحی و روانی برسد، حتی دانشمندان غیر مسلمان هم به این رسیده‌اند که نماز جایگزین ندارد.
وی اظهار کرد: نماز باید از مدارس ابتدایی آموزش داده شود و با راه‌های گوناگون دانش‌آموزان را ترغیب و تشویق به نماز کنیم. لذا، از مهم‌ترین وظایف مدیران مدارس اقامه نماز است.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: باید مقدمات اقامه نماز در مدارس انجام شود؛ نمازخانه‌ها تمیز و آراسته، مقاوم و محکم باشند؛ وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس باید تمیز و بهداشتی باشد.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: خانواده‌ها نقش مهمی در اقامه نماز دارند، باید در جلسات انجمن اولیا و مربیان تقویت نماز مدارس مورد توجه باشد؛ امام جماعت باید به موقع و منظم در مدرسه و در جمع دانش‌آموزان حضور پیدا کند.
وی یادآور شد: شهید آیت‌الله مفتح همواره در راستای وحدت حوزه و دانشگاه نقش مهمی داشت و این شهید بزرگوار در راستای گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه، حوزه و مدارس فعال بود.
امام جمعه کوهبنان گفت: اسلام خشونت را حتی به مجرمان نمی‌پسندد؛ باید همواره احکام اسلام که پویا و جاوید است را برای سعادت دو سرای خویش مد نظر قرار دهیم.
در ادامه حجت‌الاسلام علی‌اصغر سادات‌حسینی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و‌ پرورش استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح، گفت: هفته قرآن در مدارس را داریم در حالی که همواره باید به قرآن و نماز توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به پیام سالانه مقام معظم رهبری به کنگره بزرگ حج و اجلاسیه نماز، بیان کرد: معظم له در اجلاسیه امسال بر نماز و‌ مدرسه تأکید داشتند.
رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و ‌پرورش استان کرمان اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرزندان و دانش‌آموزان ما بیشتر با نماز مونس شوند چراکه تنها واجبی است که تعطیلی ندارد.
وی تصریح کرد: والدین، مدیران، مربیان و دبیران نقش الگویی دارند. لذا، باید در اقامه نماز پیش‌قدم باشند. تلاش کنیم فضای مدارس را معنوی کنیم تا دانش‌آموزان در زنگ‌ نماز با رغبت به این مهم بپردازند.
حجت‌الاسلام سادات‌حسینی بیان کرد: آموزش عملی نماز از دوران ابتدایی در دستور کار قرار دارد و هر دانش‌آموز کارنامه مستقل نماز دارد. لذا، بحث صحت قرائت نماز، اقامه نماز در مدارس، ساخت نمازخانه‌های مجهز و زیبا و... در دستور کار قرار دارد.
وی تأکید کرد: در هفته قرآن در ۱۴ رشته، مسابقات قرآن و عترت برگزار می‌شود که سه رشته مربوط به نماز است.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha