اعتماد بین مردم و مسئولان موجب پیشرفت کشور می‌شود
کد خبر: 3865171
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

اعتماد بین مردم و مسئولان موجب پیشرفت کشور می‌شود

گروه اجتماعی ــ مشاور فرماندهی نیروی انتظامی گفت: برای پیش رفتن حکومت باید در همه اقشار جامعه سرمایه اجتماعی داشته و تلاش کنیم اعتماد بین مردم و مسئولان بالا رود تا بدین واسطه شاهد پیشرفت و تعالی کشور باشیم.

اعتماد بین مردم و مسئولان موجب پیشرفت کشور می‌شودبه گزارش ایکنا از قزوین، سردار سعید منتظرالمهدی، مشاور فرماندهی نیروی انتظامی، در اولین همایش ملی «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» که امروز 27 آذر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در فضای امروز قدرت از آن کسانی است که سرمایه اجتماعی بیشتری را جذب کرده و خود نیز به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی بی‌بدیل ظهور و بروز داشته باشند.

وی افزود: توجه به علوم شناختی در عرصه‌های مختلف امری ضروری است از سوی دیگر نیاز به زبان‌شناسی در عصر امروز بسیار زیاد است زیرا هر کلمه‌ای ‌بار معنایی بسیار بر آرامش و روان دارد و باید در استفاده از آن دقت کنیم.

این مسئول یادآور شد: بالاترین سرمایه اجتماعی از آن پیامبر اکرم (ص) است که با تشویق و ترغیب، تسکین، تعظیم و تکریم با مردم برخورد داشته و امروز باید با سرلوحه قرار دادن این سیره آن را به‌عنوان ادبیات جامعه خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: بیشترین مشکلات ما در دنیای امروز عدم فرصت گفت‌وگو در بین اعضای خانواده است؛ باید ایجاد سرمایه اجتماعی را از کودکی آغاز کرد زیرا تربیت ما به حاکم قدرتمند ضمیر ناخودآگاه ما برمی‌گردد.

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه بسیاری از جرائم از خشم ناشی می‌شود، بیان کرد: چهار مؤلفه برای کنترل هیجانات، شناخت هیجان خود، مدیریت هیجانات خود، شناخت هیجانات دیگران و مدیریت هیجانات دیگران اگر مورد توجه قرار بگیرد بی‌شک می‌توان هیجانات را به‌درستی کنترل کرد.

وی عنوان کرد: امروز روانشناسان معتقدند بالاترین سرمایه اجتماعی از آن کسانی است که مقبولیت، منزلت و محبوبیت داشته باشند چنانچه در غائله چندی پیش بعد از گران شدن بنزین وقتی مقام معظم رهبری پیام دادند مردم صف خود را از اشرار جدا کنند شاهد اتمام غائله بودیم که این نشان از بالاترین سرمایه اجتماعی در کشور دارد.

این مسئول تصریح کرد: برای پیش رفتن حکومت باید در همه اقشار جامعه سرمایه اجتماعی داشته باشیم که پایه آن ایجاد اعتماد در بین مردم است. از سوی دیگر توجه ویژه به جرم و کج‌روی از نان شب هم واجب‌تر است زیرا افزایش جرم و کج‌روی در کمترین حد هم آرامش و امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اعتماد بین مردم و مسئولان بالا رود تا بدین واسطه شاهد پیشرفت و تعالی کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha