همایش «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» در قزوین برگزار شد
کد خبر: 3865184
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

همایش «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» در قزوین برگزار شد

گروه اجتماعی ــ همایش ملی «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» با رویکرد نظری و کاربستی در راستای آسیب شناسی و افزایش مشارکت‌ها در امور اجتماعی به همت دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در قزوین برگزار شد.

پذیرش 54 مقاله در همایش ملی «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی»

به گزارش ایکنا از قزوین، اولین همایش ملی یک‌روزه «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» از صبح امروز 27 آذرماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

حاکم قاسمی، دبیر این همایش، در حاشیه این نشست تخصصی در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته این رویداد به‌طور رسمی کلید خورد و نشست‌های تخصصی برای مشخص کردن محورهای آن برگزار و فراخوان آن منتشر شده است، اظهار کرد: اهداف این همایش در دو بعد علمی و نظری و بعد عملی مورد توجه است.

وی افزود: در بعد نظری تلاش شد با ارتباط با دانشگاه کسانی که در فضای سرمایه اجتماعی و تقویت آن فعالیت علمی دارند شناسایی و دیدگاه‌های خود را در قالب این همایش مطرح کنند.

قاسمی تصریح کرد: از بعد عملی نیز با سازمان‌ها و نهادها و مؤسسات اجرای ارتباط برقرار شد تا دانش تجربی خود را در اختیار ما قرار داده و از یافته‌های همایش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 102 چکیده مقاله بعد از اعلان عمومی فراخوان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، گفت: بعد از داوری 72 چکیده پذیرش شد که اصل مقاله را ارسال کند و در نهایت 54 مقاله کامل به همایش ارسال شد.

دبیر همایش ملی «سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی» یادآور شد: 24 مقاله در این همایش به‌صورت پوستر، 16 مقاله در قالب سخنرانی در پنل های تخصصی و باقی مقالات نیز به چاپ خواهد رسید.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی در دنیای امروز تلاش می‌شود تا این همایش ادامه‌دار باشد و ابعاد این موضوع و نظرات مختلف در این حوزه با هم‌افزایی علمی داشته باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش و ارتباط با سازمان‌ها و مؤسسات بی‌شک موجب تحقق ارتباط جامعه و دانشگاه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اراده وجود دارد و ابزار و ساختار موجود می‌تواند به عملیاتی شدن این امر کمک بسزایی کند.

به گزارش ایکنا، این همایش ملی با رویکرد نظری و کاربستی در راستای آسیب شناسی و افزایش مشارکت‌ها در امور اجتماعی به همت دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت. 

فراهم سازی بستری برای مشارکت نهادها در فعالیت‌های اجتماعی، افزایش استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از خدشه دار شدن سرمایه‌های اجتماعی، شناسایی و کشف سرمایه‌ها و استفاده از ایده آنها برای حل مشکلات از جمله اهداف برگزاری این همایش در قزوین است.

انتهای پیام
captcha