قرآنی فكر كن تا درست زندگی كنی
کد خبر: 3865205
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

قرآنی فكر كن تا درست زندگی كنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: برای اینکه بتوانیم عرصه‌های مختلف زندگی را بر مفاهیم قرآنی بنا کنیم؛ باید تفکر، فرهنگ و تمدن ما منبعث از قرآن باشد تا این کتاب آسمانی از مهجوریت خارج و وارد بطن زندگی ما شود.

فرهنگ و تمدن ما منبعث از قرآن باشد

مهدی گلدوزها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم عرصه‌های مختلف زندگی را بر مفاهیم قرآنی بنا کنیم؛ باید تفکر، فرهنگ و تمدن ما منبعث از قرآن باشد تا این کتاب آسمانی از مهجوریت خارج و وارد بطن زندگی ما شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین تصریح کرد: منظور قرآن از مهجوریت دوری از آن نیست. وقتی واژه اخذ آمده به این معناست که امت پیامبر قرآن را گرفته‌اند اما به سبب به کار نگرفتن آن در زندگی دچار مهجوریت شده و استفاده‌هایی صرفاً ظاهری از آن می‌شود، لذا بر ما فرض است تا خود را در مقام تبلیغ قرآن که مهجور مانده، قرار بدهیم.

سطح یک دوره «دانشجو متدبر قرآن کریم» در قزوین برگزار شد

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری دوره «دانشجو متدبر قرآن کریم» در قزوین بیان کرد: این دوره، برای نخستین بار در قزوین، به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین و با مشارکت بسیج دانشجویی استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به‌صورت فشرده طی چهار روز چهاردهم، پانزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌ودوم آذرماه برگزار شد.

گلدوزها ادامه داد: سطح اول این دوره به صورت حضوری بود تا دانشجویان با فضا آشنا شده و سؤالات خود را از اساتید بپرسند؛ سطح دو و سه غیرحضوری و سطح چهار به‌صورت همایش ملی و تجمیعی و احتمالاً در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محمدمهدی صدری، استاد این دوره حضوری در قزوین بود، بیان کرد: پس از دوره پایانی به دانشجویانی که آزمون نهایی را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهی معتبر از سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha