بودجه فرهنگی استان قزوین کمتر از یک میلیارد تومان است
کد خبر: 3865208
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

بودجه فرهنگی استان قزوین کمتر از یک میلیارد تومان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه بودجه قرآنی زیرمجموعه اعتبار فرهنگی و هنری تعریف می‌شود، افزود: مجموع بودجه فرهنگی و قرآنی در استان به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

بودجه قرآنی زیرمجموعه بودجه فرهنگی است

ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه استان ردیف بودجه مجزایی برای فعالیت‌های قرآنی ندارد، اظهار کرد: بودجه قرآنی زیرمجموعه اعتبار فرهنگی و هنری تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوانی به نام فصل پنج اعتبارات هزینه‌ای با عنوان کمک به مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی لحاظ شده است و حدود یک درصد اعتبار آن دستگاه را شامل می‌شود که این میزان در استان به بیش از یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد، این میزان اعتبار بین انجمن‌هایی که در وزارت ارشاد از قبیل انجمن قرآنی، موسیقی و تئاتر توزیع می‌شود.

این مسئول بیان کرد: ردیف بودجه‌های قرآنی در حوزه ملی تعریف‌شده و به‌صورت ابلاغی به اداره کل تبلیغات اسلامی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در ادامه سخنانش متذکر شد: اعتبار نمایشگاه کتاب و قرآن مجزا از اعتبار فصل پنج اعتبارات هزینه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

یاری در پایان سخنانش اشاره کرد: احداث دارالقرآن و ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای است که توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و یا شورای برنامه‌ریزی توسعه استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha