وحدت حوزه و دانشگاه موجب تربیت جوانان انقلابی می‌شود
کد خبر: 3865229
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تربیت جوانان انقلابی می‌شود

گروه اجتماعی _ امام جمعه تکاب گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب می‌شود تا طلبه و دانشجو، انقلابی تربیت شود و نسبت به محیط پیرامونی خود حساس بوده و از مسؤولان مطالبه‌گری کند.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تربیت جوانان انقلابی می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب، روز گذشته، ۲۷ آذر در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات معلم تکاب برگزار شد، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب می‌شود تا طلبه و دانشجو، انقلابی تربیت شود و نسبت به محیط پیرامونی خود حساس بوده و از مسؤولان مطالبه‌گری کند و در عین حال اجازه سوءاستفاده دشمنان از انتقادات را ندهد.

وی با بیان اینکه شهید مفتح شخصیت بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی هستند، افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها در بیانات‌شان به جایگاه شهید مفتح اشاره و همیشه از این شهید به عنوان پیوند دهنده ارتباط بین حوزه و دانشگاه تمجید کرده‌اند.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقویت شده است، ادامه داد: حوزه یک مرکز علمی برای یادگیری علوم دینی و الهی بوده و در مقابل دانشگاه مکانی برای یادگیری علوم روز بشری است اما این بدین معنا نیست که دانشگاه یا حوزه صرفا محدود به آموزش این علوم بوده یا طلاب نباید در دانشگاه یا برعکس دانشجو در حوزه نمی‌تواند تحصیل کند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی هر دوی این دو مرکز علمی در عین داشتن استقلال و عمل به رسالت خود، با همکاری و کمک یکدیگر یک هدف واحدی را دنبال کنند، عنوان کرد: این هدف واحد توجه به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب است که در صورت محقق شدن این هدف، حوزه و دانشگاه به شاخصه‌های انقلابی دست خواهند یافت.

حجت‌الاسلام برادری با بیان اینکه دشمنان از وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌ترسند، تصریح کرد: دانشجویان به عنوان رهبران فکری جامعه هستند و آگاهی آنها به معنی آگاهی اغلب مردمان جامعه است چرا که این دانشجویان هستند که به مردم خط داده و مسیر را به آنها معرفی می‌کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از نفرات برتر طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha