اجرای طرح «مادر ایرانی، مربی قرآنی» در اردبیل
کد خبر: 3865304
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

اجرای طرح «مادر ایرانی، مربی قرآنی» در اردبیل

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در قالب هفتمین دوره طرح «کوثر رسالت»، دوره آموزشی «مادر ایرانی، مربی قرآنی» در استان اردبیل اجرا می‌شود.

اجرای طرح «مادر ایرانی، مربی قرآنی» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقا، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، امروز، ۲۸ آذرماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در قالب هفتمین دوره طرح «کوثر رسالت»، دوره آموزشی «مادر ایرانی، مربی قرآنی» در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این دوره آموزشی ۱۰ استان در کشور انتخاب شده است، تصریح کرد: استان اردبیل در کنار استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، قزوین، خراسان رضوی، هرمزگان، سمنان، لرستان، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد مجری این دوره خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از آغاز این دوره آموزشی از ۱۵ دی‌ماه امسال خبر داد و افزود: این دوره آموزشی به صورت کارگاهی و همایش به مدت یک ماه تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

سقا آشنایی مادران و نیز مربیان قرآنی کانون‌های مساجد با شیوه‌های نوین تدریس قرآن و نماز و آموزه‌های اسلامی به کودکان را از اهداف برگزاری این دوره دانست و بیان کرد: روند برگزاری دوره به گونه‌ای است که در هر دوره سه روز مادران و یک روز مربیان کانون‌های مساجد از آموزش‌ها برخوردار شوند.

وی افزایش آگاهی مربیان و مادران از شیوه‌های نوین قرآن‌آموزی و تربیت اسلامی را زمینه‌ساز افزایش گرایش کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد و آموزه‌های اسلامی دانست و گفت: این طرح به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و با همکاری و مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و موسسه ریحانه بنی اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان اینکه در این طرح مادران و مربیان از کارگاه حفظ قرآن با بازی، زنگ دوستی با کودک و حذف پرخاشگری، مقابله با بد رفتاری‌های کودک، دعوت خوش کودکان به نماز، کودک قانونمند و کودک باهوش و پاسخ به سوالات کودک بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی bachehayemasjed.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha