مشارکت ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومانی قزوینی‌ها در طرح اکرام محسنین
کد خبر: 3865682
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

مشارکت ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومانی قزوینی‌ها در طرح اکرام محسنین

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هفت ماهه سال جاری، مردم نیکوکار استان قزوین ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان برای کمک به فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد مساعدت کردند.

مشارکت ۲ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومانی قزوینی‌ها در طرح اکرام محسنین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: رسیدگی به نیازمندان یک وظیفه است که به صراحت در قرآن کریم به آن اشاره شده است، چراکه می‌فرماید حقی معلوم برای سائل و محروم در مال شما قرار داده‌ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: فرزندانی که از نعمت پدر یا مادر و یا هر 2 محروم هستند، در قالب طرح اکرام ایتام تحت حمایت هستند ولی فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم نیستند اما پدر خانواده از بیماری صعب العلاج رنج می‌برد و با هزینه‌های بیماری و سایر مشکلات مواجه هستند.

وی عنوان کرد: این عزیزان در قالب طرح اکرام محسنین مورد حمایت کمیته امداد امام (ره) قرار می‌گیرند و حامیان طرح اکرام محسنین هم با عضویت در این طرح، به فرزندان تحت حمایت مساعدت می‌کنند.

فرهادی اعلام کرد: طی هفت ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان قزوین بیش از 2 میلیارد و 918 میلیون تومان برای کمک به فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد مساعدت کرده‌اند؛ در واقع این کمک‌ها از سوی 6 هزار و 152 حامی صورت گرفته که برای حمایت از 2 هزار و 958 فرزند محسنین بوده است.

وی توضیح داد: براساس آمار هفت ماهه سال جاری، متوسط سرانه کمک هر یک ازحامیان در ماه حدود 68 هزار تومان و متوسط سرانه دریافتی هر یک از فرزندان محسنین در ماه بالغ‌بر 140 هزار تومان است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: نکته جالب توجه در طرح اکرام محسنین این است که از بیش از 2 میلیارد و 918 میلیون تومان کمک جمع آوری شده که از این میزان بیش از 2 میلیارد و 131 میلیون تومان یعنی حدود 77 درصد به‌صورت نقدی و مابقی کمک‌ها غیرنقدی بوده است.

وی گفت: یکی از مسائلی که در طرح اکرام محسنین نیاز به اطلاع رسانی داریم این است که کسی تصور نکند که برای مشارکت در این طرح باید با ارقام بالا و میلیونی وارد شد چراکه با رقم ماهیانه 10 هزار تومان هم می‌توانید در طرح اکرام محسنین مشارکت داشته باشید.

فرهادی افزود: حامیان بزرگوار پس از ثبت نام برای طرح اکرام محسنین، شماره کارت بانکی فرزند تحت حمایت خود را دریافت خواهند کرد و کمک‌های واریزی آن‌ها به حساب فرزند تحت حمایت واریز خواهد شد.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد فرزندان تحت حمایت با یک هزار و 142 نفر در شهر قزوین و کمترین تعداد با 18 نفر در ضیاءآباد است، همچنین بیش‌ترین تعداد حامیان با تعداد 2 هزار نفر در قزوین و کمترین تعداد حامیان با رقم 39 نفر در ضیاء آباد ثبت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: بالاترین سرانه کمک حامیان با رقم بیش از 145 هزار تومان در ضیاءآباد و کمترین آن با رقم 17 هزار تومان در شال ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: متوسط سرانه کمک دریافتی فرزندان تحت حمایت از محل کمک حامیان در استان بیش از 140 هزار تومان است که در این بخش هم بالاترین میانگین دریافتی با مبلغ 236 هزار تومان در تاکستان و کمترین میانگین کمک دربافتی فرزندان محسنین با رقم بیش از 53 هزار تومان در شال ثبت شده است.

فرهادی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار تنها با یک بار مراجعه به دفاتر کمیته امداد می‌توانند در طرح اکرام محسنین عضو شوند البته در این مراجعه، خود افراد می‌توانند فرزند مورد نظر را به لحاظ شرایط و یا نیت خویش از روی شناسنامه‌های تهیه شده، انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha