آموزش عملی نماز به بیش از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز کردستانی
کد خبر: 3866007
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

آموزش عملی نماز به بیش از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز کردستانی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره قرآن آموزش‌وپرورش استان کردستان از آموزش عملی احکام نماز به ۱۰۲ هزار و ۶۷۲ نفر از دانش‌آموزان استان کردستان خبر داد.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن و نماز استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح آموزش عملی نماز به‌منظور آشنایی دانش آموزان با ارکان نماز و ادای فریضه نماز بدون اشکال هرساله در سطح مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح، آموزگاران مدارس طبق برنامه مدون، ذکرها و افعال نماز را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند به‌طوری‌که دانش‌آموزان در پایه سوم ابتدایی بتوانند نماز سه یا چهار رکعتی را بدون اشکال اقامه کنند.

مرادی به نواختن زنگ نماز در مدارس استان اشاره و بیان کرد: برابر مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش ۲۰ دقیقه پس از اذان به زنگ نماز مدارس نوبت ظهر اختصاص دارد.

وی از آموزش عملی احکام نماز به 102 هزار و 672 نفر از دانش‌آموزان استان کردستان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 830 نفر از فرهنگیان به‌عنوان ائمه جماعت مدارس کار می‌کنند.

رئیس اداره قرآن آموزش‌وپرورش استان کردستان با بیان اینکه آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی و تعمیق اعتقادات و باورهای دانش‌آموزان مهم‌ترین رسالت فرهنگیان است ادامه داد: تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های مدارس از اولویت‌های برنامه‌های آموزش‌وپرورش است.

وی به برگزاری جشن تکلیف در تمام مدارس پسرانه و دخترانه اشاره کرد و یادآور شد: جشن تکلیف مدارس پسرانه سنندج فردا، سوم دی‌ماه با حضور 600 نفر از دانش‌آموزان سنندجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha