امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس
کد خبر: 3866349
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس

گروه اجتماعی ـ در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه فارس با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان،‌ تفاهم‌نامه همكاری به‌منظور انجام كارهای فرهنگی و پژوهشی و اجتماعی به خصوص در بحث كرسی‌های آزاداندیشی و آسیب‌های اجتماعی در این دانشگاه منعقد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس امروز، 3 دی‌ماه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه این استان كه به‌منظور امضای تفاهم‌نامه همكاری این دو مركز با یكدیگر انجام شد، گفت: این دانشگاه با دارا بودن 14 دانشکده و بیش از 13 هزار دانشجو در شهرستان‌های استان فارس آماده همکاری با حوزه‌های علمیه استان در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.
وی افزود: آسیب‌هایی اجتماعی و تهدیدی که برای دانشجویان دارد، امروز به عنوان یک دغدغه مهم در دانشکده‌های فنی استان فارس به ویژه دانشکده شهید باهنر شیراز با داشتن بیش از چهارهزار و 500 دانشجو مطرح است، که در این زمینه برنامه‌های پیشگیری در دست اقدام است و حوزه علمیه نیز می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد.
جامعی بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس یک دانشگاه ماموریت‌گرا است، جمعیت دانشجویان آن بیشتر در رده سنی 17 تا 19 سال هستند و با توجه به کمبود خوابگاه دانشجویی و حضور در خانه‌های استیجاری یا خوابگاه‌های خودگردان به شدت در معرض آسیب هستند که در این راه نیز نیازمند حمایت مسئولان به ویژه خیران هستیم.
وی با بیان اینکه علاقه‌مند هستیم در مباحث فرهنگی، آموزشی و تربیتی بیش از پیش با مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس همکاری کنیم، افزود: دانشجویان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس نیاز به کار فرهنگی بیشتری دارند و باید مدام برای آنان برنامه‌های تاثیرگذار و اثربخش داشته باشیم که خروجی آن یک دانش آموخته اخلاق مدار و مسئولیت‌پذیر باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارسهمچنین با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روزه وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: حوزه علمیه می‌تواند در موضوع نهادینه کردن اخلاق به دانشگاه‌ها کمک کند تا کمتر شاهد تنزل اخلاق در جوامع علمی باشیم.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین استوارمیمندی، مدیرحوزه‌های علمیه استان فارس با همراهی جامعی رئیس و معاونان دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در بازدید از دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، در ابتدا قبور مطهر شهید سردار ولی نوری و شهید گمنام که در این دانشکده خاکسپاری شده اند را زیارت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
بازدید از مجتمع بزرگ فرهنگی، مذهبی در دست ساخت دانشکده فنی شهید باهنر شیراز، خوابگاه دانشجویی، حضور و سخنرانی در سمینار آسیب های اجتماعی و همچنین برگزاری نشست صمیمی با رئیس و معاونان دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس از دیگر برنامه‌های مدیرحوزه های علمیه استان فارس در این دانشکده بود.

انتهای پیام
captcha