نامزدهای انتخابات با دروغ و فریب رأی مردم را جلب نکنند
کد خبر: 3866860
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

نامزدهای انتخابات با دروغ و فریب رأی مردم را جلب نکنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اسالم خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، یادآور شد:‌ مبادا با دروغ و فریب و وعده‌های توخالی بخواهید نظر و رأی مردم را به خودتان جلب کنید، باید با مردم شفاف باشید.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم امروز،‌ 6 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ به تبیین ویژگی‌ها و وظایف منتظران در دوران غیبت پرداخت و اظهار کرد: منتظران واقعی در مرحله اول باید نسبت به امام زمان(عج) شناخت داشته باشند.

وی با اشاره به توجه امام زمان(ع) در دوران غیبت به اوضاع امت اسلام به خصوص پیروان و منتظران واقعی،‌ افزود: پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به اذن الهی شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و در مشکلات و سختی‌ها ما را تنها نمی‌گذارند.

امام جمعه اسالم در ادامه با گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور معمار کبیر انقلاب در هفتم دی،‌ تصریح کرد: علم‌آموزی و کسب دانش محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرموده،‌ فرا گرفتن علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب و لازم است و باید از دوران کودکی تا بزرگسالی و کهنسالی این آموزش‌پذیری وجود داشته باشد. البته به برکت انقلاب اسلامی کسانی که در دوره طاغوت از نعمت سواد بی‌بهره بودند باسواد شدند و حتی به مراتب عالی علمی رسیدند.

باقری ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، گفت: نام «زینب» را خداوند متعال خودش برای این بانوی بزرگوار انتخاب فرموده و معنای آن زینت پدر است؛ دختری که واقعاً زینت و مایه مباهات اهل بیت(ع) بوده و با به دوش کشیدن پرچم رسالت کربلا، پیام عاشورا را به جهانیان رسانده و کاخ ظلم یزیدیان را ویران ساخته است.

وی با بیان اینکه پرستاری کردن حضرت زینب(س) از امام سجاد(ع) و فرزندان امام حسین(ع) و رسیدگی به مجروحان حادثه کربلا موجب نامگذاری سالروز ولادت آن حضرت به‌عنوان روز پرستار شده است، تصریح کرد:‌ ضمن تبریک این روز به همه پرستاران و تقدیر از زحمات آنان عرض می‌کنم که کار پرستاری یک شغل نیست، بلکه یک عشق است و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات پرستاران و تأمین معیشت آنان توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اسالم با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور ژاپن، گفت: این سفر در راستای برقراری روابط حسنه دو کشور آسیایی و در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بود. آمریکا با واسطه قرار دادن ژاپن یک بار دیگر نشان داد که چقدر محتاج مذاکره و گفت‌وگو با جمهوری اسلامی است، اما مسئولان بلندپایه ایران باید توجه داشته باشند که این اقتدار در سایه مقاومت ایجاد شده است و باید با ایستادگی آن را حفظ کنیم.

باقری با بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، عنوان کرد: شناخت حق و باطل در فضای غبارآلود فتنه‌ها کار دشواری است که اگر قبل از وقوع فتنه خود را به ایمان و صبر مجهز نکرده باشیم و حق و اهل حق را براساس معیارهای درست نشناخته باشیم در هنگامه فتنه به مشکل خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آشوب و اغتشاش با کلیدواژه «تقلب» در کشور به راه افتاد، تصریح کرد:‌ به‌دنبال این دروغ بزرگ کشور چند ماه درگیر اغتشاشات مختلف بود؛ تا اینکه آشوبگران در روز عاشورا به عزاداران و پرچم عزای حسینی جسارت کردند، اما امام حسین(ع) به‌عنوان معیار شناخت حق از باطل مردم را از ظلمت فتنه نجات داد.

امام جمعه اسالم اضافه کرد:‌ همچنین هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری در فضای غبارآلود فتنه 88 این زمینه را برای مردم ایجاد کرد که فریب دروغ و تهمت‌زنی یک عده قدرت‌طلب و فتنه‌گر را نخورند و پای انقلاب خود بایستند. این واقعه بصیرت مردم را روز به روز بیشتر کرد؛ به‌گونه‌ای که در اغتشاشات اخیر خیلی زود خط فتنه را شناختند و خود را از فتنه‌گران و آشوبگران جدا کردند.

وی در پایان خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم، یادآور شد:‌ مبادا با دروغ و فریب و وعده‌های توخالی بخواهید نظر و رأی مردم را به خودتان جلب کنید، باید با مردم شفاف باشید و از توانمندی‌ها و برنامه‌های خودتان بگویید و با تخریب دیگران به‌دنبال رأی نباشید و در همه حال این مطلب را مد نظر قرار دهید که آبروی مؤمن از خانه کعبه هم بالاتر است.

انتهای پیام
captcha