برگزاری طرح ملی «مبین» در مازندران
کد خبر: 3867864
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

برگزاری طرح ملی «مبین» در مازندران

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از برگزاری طرح ملی مبین، در مدارس دولتی و غیر دولتی با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز قم در آمل خبر داد.

برگزاری طرح ملی «مبین» در مازندرانمحمود تنها، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: در راستای ارتقا و توانمندسازی مدیران مدارس و با تاکید بر توسعه تعهد سازمانی و اخلاق حرفه‌ای و همچنین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر نهادها و ارگانها، دوره مدیریت ترویج فرهنگ نماز با عنوان «طرح مبین» با اولویت مدیران مدارس غیردولتی و جدیدالانتصاب برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره دو روزه 150 نفر از مدیران مدارس جدید شهرستان آمل با همکاری ستاد اقامه نماز استان و اساتید مجرب مرکز تخصصی نماز قم با هدف آموزش حضور داشته و جدیدترین شیوه‌های دعوت به نماز و ضرورت تبیین،  اقامه نماز و مشارکت یاوران نماز به  همراه پرسش و پاسخ‌ تدریس می‌شود.

تنها با اشاره به تاثیر نماز بر دانش‌آموزان، تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره توسعه فرهنگ اقامه نماز و جذب حداکثری دانش‌آموزان به نماز جماعت و مشارکت دادن و ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان، است.

وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف دیگر با محورهای شیو‌ه‌های دعوت به نماز، پاسخگویی به شبهات، نماز و خانواده، پیوند مسجد و مدرسه و مدیریت برنامه‌ریزی اقامه نماز در مدارس خبر داد.

تنها با اشاره به اهمیت اجرای دوره‌های توانمند‌سازی و کارگاهی در توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، افزود: کارگاه‌های ویژه معلمان پایه سوم ابتدایی مدارس دخترانه و دبیران دبیرستان‌های پسران دوره متوسطه اول با محوریت حس مذهبی کودکان در شهرهای رامسر و نوشهر و کارگاه توانمندسازی معارف نماز ویژه معلمین و دبیران علوم پایه تنکابن و جویبار در این سال تحصیلی جاری اجرا خواهد شد.

   وی با بیان اینکه بیشتر مباحثی که در این طرح به مدیران آموزش داده می‌شود، در ارتباط با شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز است، گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا با تبیین فرهنگ و جایگاه ویژه نماز برای مدیران و انعکاس آن به دانش‌آموزان و معلمان آنها را به مجری اصلی برنامه اقامه نماز در مدارس تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در اکثر مدارس استان نمازخانه‌ها و اقامه نماز ظهر و عصر با حضور روحانیون و خود فرهنگیان در حال انجام است، تصریح کرد: همه این برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌ها بر این مبناست تا بتوانیم آینده‌سازان این مرز و بوم را بیشتر با موضوع نماز و اهمیت آن آشنا کنیم.

تنها، به برگزاری جلسات و نشست‌هایی با عنوان خانواده مطهر در مدارس برای اولیای دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: ما در فضایی هستیم که فرزندان ما با توجه به گستردگی فضای مجازی اطلاعات‌شان از ما بیشتر و پیشگام هستند و در چنین شرایطی کوچکترین غفلت از تربیت و توسعه و ترویج مسایل دینی آنها به ویژه در مقوله نماز، سبب می‌شود تا نسل آینده، غیردینی تربیت شوند.

تنها با اشاره به اینکه، حضرت رسول(ص) مدل و الگویی برای بشریت است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در مکه با تفکر فردسازی و در مدینه برای تشکیل جامعه اسلامی به تشکیل جامعه اسلامی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه، نماز رابطه معنادار عاشقانه با خداست، افزود: اولین اقدام پیامبر گرامی اسلام در مدینه، ساختن مکانی برای اقامه نماز بود که همه انرژی خود را برای این نهاد گذاشت.

وی با بیان اینکه، ما باید روش‌هایی را در جهت جذب کودکان به نماز، ابداع، اجرا، تصحیح و منتشر کنیم، افزود: روش مهم است و هر چه زمان می‌گذرد، نیاز ما به روش‌های متنوع تر و جذاب تر بیشتر می‌شود، ما باید روش هایی را در برای جذب دانش اموزان به‌کار بگیریم که رغبت دانش آموزان به نماز بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha