همه امور زندگی خود را با قرآن هماهنگ كنيم
کد خبر: 3868366
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

همه امور زندگی خود را با قرآن هماهنگ كنيم

گروه فعاليت‌های قرآنی ــ رسول گرامی اسلام(ص) همه ما را به قرآن دعوت کرده و تأکید داشتند آموزه‌های قرآن را رهبر زندگی خود قرار دهیم ‌و ‌براساس آن زندگی کنیم.

همه امور زندگی خود را با قرآن هماهنگ كنيم

به گزارش ایکنا از قزوین، دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین شامگاه ۱۱ دی ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه قزوین، مسئولان استانی، فعالان قرآنی و علاقه‌مندان در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی و آموزشی امام حسن عسکری(ع) قزوین افتتاح شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماينده ولی فقيه در استان قزوين، در آیین افتتاح ‌دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) همه ما را به قرآن دعوت کرده و تأکید داشتند آموزه‌های قرآن را رهبر زندگی خود قرار دهیم ‌و ‌براساس آن زندگی کنیم.

وی افزود: طبق تأکیدات پیامبر اکرم (ص) در هجوم فتنه‌ها باید به قرآن پناه برد و آن را چراغ راه زندگی خود قرار دهيم؛ باید همه امور زندگی خود را با قرآن هماهنگ کنیم چرا که نور و روشنایی هستی تنها از آن خداوند است و قرآن به عنوان نوری از جانب حضرت حق به پیامبر نازل شده است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه با توسل به قرآن و اهل بیت (ع) می‌توان راه سعادت را پیدا کرد، تصریح کرد: قرآن فرقان است و انسان را به بلوغی می‌رساند که می‌تواند طی آن فرق بین حق و باطل، عدالت و ظلم، خوبی و بدی، ایمان و کفر را بشناسد و آن را درک کند.

امام جمعه قزوين ادامه داد: از جمله کاربردهای فرقانی بودن قرآن می‌توان به این نکته اشاره کرد که ایمان آورندگان به آن مومنانی هستند که تحت ولایت خداوند قرار دارند اما منکران آن تحت اراده و ولایت طاغوت و شیطان هستند.

وی عنوان کرد: در دنیا دو اراده خداوند و اراده شیطان همواره با هم در جنگ هستند، در این نبرد شیاطین می‌خواهند نور خداوند را خاموش کنند اما به طور قطع در مقابل نور حضرت حق راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه جامعه سالم و پاک که براساس عقلانیت، علم، عدالت و ایمان اداره می‌شود با جامعه کفر و شیطانی که براساس ظلم و فساد و گناه و تجاوز به حقوق دیگران اداره می‌شود تفاوت‌های بسیار دارد، گفت: قوام جامعه به عدالت است و همه انسان‌ها باید مطالبه‌گر عدالت باشند.

وی افزود: طبق تأکید قرآن کریم کسانی که کافران را دوست دارند اما نسبت به مؤمنان دشمن هستند منافق هستند، آن‌ها همواره خواهان رواج ظلم بوده و در برابر مؤمنان ایستادگی می‌کنند، از این رو به منافقین بشارت عذاب دردناک داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه قرآن سلطه کفار بر مومنان را نمی‌پسندد، بيان کرد: هر اقدامی که موجب هموار شدن سلطه کفار بر مؤمنان شود ذلت را به همراه خواهد داشت؛ لذا باید بدانیم که عزت از آن خداوند است و تنها باید آن را از خداوند انتظار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قرآن به ما بشارت پیروزی و برافراشته شدن پرچم حق و برچیده شدن نظام‌های جنایت پیشه، ظالم و ستمگر را می‌دهد؛ طبق آيات قرآن کریم مسجل است که آینده جهان از آن حاکمیت شایسته‌ترین بندگان خداوند و ‌صالحان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha