قرآن کریم کتاب آموزه‌های تربیتی ناب است
کد خبر: 3868368
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

قرآن کریم کتاب آموزه‌های تربیتی ناب است

گروه فعاليت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی گفت: قرآن کریم فقط کتاب اندیشه نیست، بلکه کتاب آموزه‌های تربیتی ناب است که باید آن را آویزه گوش کرد و نکات مورد تأکید آن را در زندگی به کار برد.

قرآن کریم کتاب آموزه‌های ناب تربیتی است

به گزارش ایکنا از قزوین، دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین شامگاه ۱۱ دی ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه قزوین، مسئولان استانی، فعالان قرآنی و علاقه‌مندان در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی و آموزشی امام حسن عسکری(ع) این شهر افتتاح شد.

فقهی‌زاده در اين مراسم اظهار کرد: همگان قزوین را به شهر ایمان و تمدن اسلامی و هنر خوشنویسی می‌شناسند؛ قزوین شهر شهیدان بزرگی چون رجایی و ابوترابی است و یکایک ایرانیان بر این موضوع می‌بالند.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه قرآن قزوین، تصریح کرد: قرآن کریم را باید به عنوان سرچشمه و کتاب زندگی خود قرار داد، چراکه با تکیه بر آن می‌توان زیست و تنفس کرد. قرآن کریم فقط کتاب اندیشه نیست، بلکه کتاب آموزه‌های تربیتی ناب است که باید آن را آویزه گوش کرد و نکات مورد تأکید آن را در زندگی به کار برد. همچنین، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است که در جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی و هنری به قرآن کریم متوسل شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی تأکید کرد: هنر را بهترین ابزار برای این جریان سازی می‌دانیم. از این رو تلاش ما اين است كه در این مسیر گام برداریم؛ از سوی دیگر فرهنگ را مرکبی می‌دانیم که ما را در این مسیر دوست‌داشتنی هدایت می‌کند. نمایشگاه قرآن از نظر ما اختتامیه یک جشنواره در رشته‌ها و شاخه‌های گوناگون فرهنگی و هنری است که در طول سال برگزار می‌شود و انرژی‌های مثبتی را به خود جذب می‌کند.

فقهی‌زاده بیان کرد: هنرمندان و فرهیختگان و عموم دلدادگان قرآن، که در تمام سال توان خودشان را به کار می‌بندند تا مراحل ارادت خود را به ساحت قرآن کریم نشان‌ دهند، در کنار کودکان و نوجوانان و جوانان هنردوست در این نمایشگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در جریان‌سازی آموزه‌های قرآنی بسیار مؤثرند، ابراز کرد: بسیار خرسندم که اهالی فکر، فرهنگ و هنر استان قزوین همگی در برپایی این نمایشگاه دخیل هستند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین توانسته سبب همکاری خالصانه و مؤثر همه ادارات و مؤسسات فرهنگی و غیرفرهنگی این استان در برگزاری نمایشگاه قرآن شود و همگی را بر یک خط بنشاند تا مراحل دلدادگی خود را به قرآن کریم نشان بدهند.

انتهای پیام
captcha