پایتخت نهج‌البلاغه ایران کدام شهر است؟
کد خبر: 3868380
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

پایتخت نهج‌البلاغه ایران کدام شهر است؟

گروه فعاليت‌های قرآنی ــ‌ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه درصدد برگزاری کلان‌برنامه ویژه‌ای است که نوآوری خاصی دارد، گفت: در سال ۹۹ کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود و همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم که یکی از شهرستان‌های فرهنگی مهم کشور به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه اعلام شود.

پایتخت نهج‌البلاغه ایران کدام شهر است؟به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش کردیم در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت خاص از برگزاری نمایشگاه قرآن در قزوین حمایت کنیم، چرا که توجه به این موضوع در راستای ادای وظایف ذاتی این معاونت است.

وی افزود: جشن رمضان به عنوان یک کلان‌برنامه قرآنی در سراسر کشور همراه با مجالس مردمی قرآنی برگزار می‌شود اما استان قزوین و متولیان فرهنگی قزوین مایل بودند که بعد از چند سال وقفه، نمایشگاه قرآن قزوین را خارج از ماه رمضان در سطح استان خود برگزار کنند. نمایشگاه حاضر با کیفیت مناسبی افتتاح شد و امیدواریم در سال‌های بعد نیز برنامه‌های فاخری در سطح استان قزوین برگزار شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در ابعاد بسیار وسیع در تهران برگزار می‌کنیم و مشارکت ۱۷ کشور جهان در آن از جمله نقاط حائز اهمیت است.

فقهی‌زاده با اشاره به فعالیت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح ملی ابراز کرد: برگزاری جشنواره آیات در رشته‌های متعدد هنری، علمی و فرهنگی از جمله برنامه‌های این معاونت است که برخی از رشته‌های آن سبقه علمی، پژوهشی و‌ فرهنگی دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه درصدد برگزاری کلان‌برنامه ویژه‌ای است که نوآوری خاصی دارد، اظهار کرد: در سال ۹۹ کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود. همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم که یکی از شهرستان‌های فرهنگی مهم کشور به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه اعلام شود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های مختلف رشته‌های هنری خاص در راستای فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ اسلامی و‌ دینی در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

فقهی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا قریب به سه دوره است که جشنواره‌های مختلف هنری را در ارتباط با قرآن برگزار می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به جشنواره آیات، جشنواره عکس و عکاسی، جشنواره خوشنویسی و نقاشی خط و امثال آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha