اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید ثبت‌نام بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم
کد خبر: 3869442
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید ثبت‌نام بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «تمدید ثبت‌نام بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم»، یکی از رویدادهای مهم قرآنی امروز، 15 دی‌ماه در صفحات معارفی رسانه‌ها است.

به گزارش ایکنا؛ یکی از مهمترین اخباری که طی امروز، 15 دی‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، خبری با عنوان «تمدید ثبت‌نام بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم» است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 15 دی‌ماه و تا ساعت 15:15، تعداد 18 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که اغلب این اخبار همانند روزهای گذشته در رابطه با شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی منتشر شده و تنها یکی از اخبار امروز این صفحه در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
«ثبت‌نام بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم تمدید شد»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهد که در رابطه با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «زمان ثبت‌نام برای حضور در بخش الکترونیک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که قرار بود امروز، 15 دی‌ماه به پایان برسد تا روز 20 دی‌ماه تمدید شد.
این آزمون در رشته‌های «سبک زندگی و سیره معصومین (ع)» و «روخوانی قرآن کریم» برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها مشمول قرعه‌کشی جوایز و مؤسسات نیز مشمول سرانه حمایتی می‌شوند.
هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ 25 جزء اول، حفظ کل قرآن‌کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(1 و 2) و روخوانی قرآن برپا می‌شود».
فارس
برخلاف ایام گذشته، اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با خبر تلاوت ترتیل آغاز نشده است. این صفحه از خبرگزاری فارس طی امروز و تا این ساعت تنها دو خبر با عناوین «برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)» و ««پرچم قرآن» اثری از گروه معراج تقدیم به شهید سلیمانی» را بر روی خروجی خود منعکس کرده، یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان و ««پرچم قرآن» اثری از گروه معراج تقدیم به شهید سلیمانی» دارد، آمده است: ««پرچم قرآن» عنوان اثری از گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن معراج قم است که درپی شهادت سردار سلیمانی تولید و اعضای گروه معراج این اثر را به ساحت شهید مظلوم سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش تقدیم کردند.
«پرچم قرآن» با آهنگسازی سیدمحمد موجانی، تنظیم عادل ربیعی، شعر علی محلاتی و میکس و مسترینگ حسن صفری تولید شده که در ادامه تقدیم می‌شود».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این لحظه تنها دو خبر با عناوین « خداوند بر چه کسانی تبسم می‌کند؟» و « روضه‌هایی که به نیابت از حاج قاسم سلیمانی خوانده شد» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و هر دو خبر در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
مهر
خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «تجلیل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مدیر یک موسسه قرآنی» دارد، مربوط به روز گذشته است.
همچنین تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «نهادهای قرآنی اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کردند» دارد نیز مربوط به روز گذشته بوده و طی امروز هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
«سردار سلیمانی نماد عزت و مقاومت ماست»، «حاج قاسم نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود» و «سردار سلیمانی لحظه‌ای از دفاع مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها ننشست»، عناوین سه خبر امروز صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که هر سه خبر نیز مربوط به شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی است.
یکی از عناوین اخبار امروز این صفحه که عنوان «حاج قاسم نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود» دارد، مربوط به سخنان آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده برجسته حشد الشعبی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده برجسته حشدالشعبی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: گرچه حاج قاسم را بیشتر در عرصه‌های نبرد و فرماندهی و عرصه بین الملل می‌شناسند، اما ایشان هیچ وقت خود را فرمانده نمی‌دانست. ادبیات کلامی حاج قاسم ادبیات فرماندهی نبود، ادبیات بندگی خدا بود.
وی مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی را در بغداد، کربلا، نجف ، مشهدالرضا و همچنین در تهران، بزرگترین تشییع در سطح بین‌الملل دانست و افزود: سردار سلیمانی اهل معرفت، محبت، اطاعت و ادب بود و به این ابعاد شخصیتی سردار کمتر پرداخته شده است. هنگامی که صحبت می‌کرد، حریم را حفظ می‌کرد و انسان از حضور ایشان لذت می‌برد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه «عمار انقلاب» و «مالک انقلاب» بود. او صاحب بصیرت و فرماندهی بزرگ بود. زمانی که فرماندهی به دست حاج قاسم بود مقام معظم رهبری احساس امنیت می‌کرد و هیچ دغدغه ای به مأموریتی که به او داده می شد در حاج قاسم وجود نداشت».
ایسنا
در میان هشت خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «تجمع مداحان و قاریان به مناسبت شهادت قاسم سلیمانی» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد که مربوط به اجتماع قاریان قرآن، مداحان، شعرا، پرچمداران و پیرغلامان اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اجتماع بزرگ قاریان قرآن، مداحان، شعرا، پرچمداران و پیرغلامان اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان و به یاد سیدابوالقاسم موسوی‌قهار، محسن استاد حسین، عباس شهاب و علی آشتیانی به همت هیأت متحده تهران برگزار می‌شود.
براساس این گزارش، این مراسم روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ در حسینیه مهدیون واقع در میدان شهدا، خیابان پیروزی، اول شکوفه برگزار خواهد شد و در آن مداحان و ذاکران به مرثیه‌خوانی و قاریان به تلاوت قرآن می‌پردازند».
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تنها سه خبر با عناوین «کتاب «حاج آقا مجتهدی» معرفی و نقد می‌شود»، «تمدید مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی مهدویت» و «برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در قم منتفی شد» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که این اخبار در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند و خبری از اخبار تخصصی قرآنی در میان آن‌ها نیست.
میزان
«خادمان مسجد مقدس جمکران در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافتند»، «خون سردار سلیمانی، آغازی پربرکت برای پیروزی‌های چشمگیر امت اسلامی است» و «برنامه‌ هیأت‌ها و اماکن مذهبی در ایام فاطمیه»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف معارفی نیز جای دارند.
«برنامه‌ هیئت‌ها و اماکن مذهبی در ایام فاطمیه»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهد که در رابطه با ایام فاطمیه(س) بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «همزمان با فرارسیدن ۱۳ جمادی‌الاول سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز، مجلس عزاداری فاطمیه اول در مساجد، هیأت‌ها و اماکن متبرکه کشور برگزار می‌شود.
حرم حضرت عبدالعظیم حسنی
سخنران: حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری
مدیحه‌سرایی: امیر نعیمی
زمان: از یکشنبه ۱۵ تا ۱۹ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء
نشانی: مصلای بزرگ ری
مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)
سخنران: حجت‌الاسلام پناهیان
مدیحه‌سرایی: مهدی سلحشور، نریمان پناهی، سید محمد جوادی، امین مقدم، مهدی رسولی، ابوذر بیوکافی و محمدحسین پویانفر
زمان: از دوشنبه ۱۶ دی‌ماه به مدت ۵ شب از نماز جماعت مغرب
نشانی: خیابان قزوین، پل امامزاده معصوم، اوایل خیابان شهیدان حسنی (قلعه مرغی سابق)، کوچه شهید راسخ».
کیهان
روزنامه کیهان نیز در شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «ره توشه سفرآخرت» به قلم محمداحسان آزادی کرده که در آن ضمن تأکید بر موقتی‌بودن زندگی در دنیا و ضرورت تدارک برای سفر ابدی در آخرت، از تقوا به عنوان بهترین ره توشه این سفر یاد شده است.
در بخش‌هایی از این مطلب قابل تأمل آمده است: «براساس آموزه‌های قرآن، مرگ یکی از آفریده‌های خدا است که مسئولیت انتقال نفس و روان آدمی از دنیا به آخرت را برعهده‌ دارد؛ بنابراین، همان‌طوری که حیات و زندگی یک حقیقت و آفریده الهی است(ملک، آیه 2)، موت و مرگ نمی‌تواند به معنای «فوت» یا نیستی باشد؛ بلکه عامل انتقال کامل نفس انسانی از دنیا به آخرت است؛ از همین رو از مرگ به عنوان «توفی» یاد شده است که از ریشه «وفا» به معنای گرفتن کامل چیزی است. این بدان معنا است که خدا نفس انسان‌ها را با مرگ به‌طور کامل می‌گیرد و به جهانی دیگر منتقل می‌کند.(زمر، آیه 4) این‌گونه است که پیامبر(ص) درباره حقیقت مرگ می‌فرماید: ما خلقتم للفناء بل خلقتم للبقاء و انما تنتقلون من دار الی دار؛ شما برای معدوم شدن و نابود گشتن آفریده نشده‌اید، بلکه برای بقاء و ابدیت بوجود آمدید؛ و جز این نیست که به واسطه مردن از خانه‌ای به خانه دیگری کوچ می‌کنید.» (بحارالانوار، طبع کمپانی، ج 14، ص 409)
امیرمومنان علی(ع) نیز در خطبه‌اش می‌فرماید: ‌ای مردم، بامداد كرديد در حالى كه هدف‌هاي تيرهاى مرگ هستيد كه شما را نشان كرده است، از سوی دیگر دارایي‌هاى شما غارتگاه مصيبت‌ها و پيشامدهاى ناگواراست.
آنچه خوراكى در دنيا مي‌خوريد براى شما در آن خوراكى استخوانى گلوگير است، و با آنچه مى‌آشاميد برايتان در آن آشاميدنى آب جستنى در گلو هست و خدا را گواه مي گيرم به هيچ نعمتى از نعمت‌هاى دنيا نرسيد كه بدان خوشحال شويد، جز اينكه نعمت ديگرى را از دست دهيد كه آن را گرامى داشته‌ايد. اى مردم! ما و شما آفريده شديم براى ماندن نه براى نابود شدن، پس اين‌گونه نيست كه با مرگ نابود شويم، بلكه از سرایى به سراى ديگر جا به جا شويم. پس توشه گيريد براى آنجا كه خواه و ناخواه بدان جا رويد و براى هميشه در آن بمانيد».

انتهای پیام
captcha