بسته خبری تحولات عراق/ واکنش علما به تحریم آمریکا
کد خبر: 3869866
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

بسته خبری تحولات عراق/ واکنش علما به تحریم آمریکا

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه علمای مسلمان استان دیاله عراق در واکنش به طرح آمریکا برای تحریم این کشور، تأکید کرد: اشاره ترامپ به جنگ اقتصادی علیه عراق، جنایت دیگری است که آمریکایی‌ها در حق 40 میلیون انسان انجام می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المعلومه»، «جبار المعموری»، رئیس اتحادیه علمای مسلمان «دیاله»، واقع در شرق عراق، در سخنانی تأکید کرد: اشاره ترامپ به جنگ اقتصادی علیه عراق، پاسخی به طرح پارلمان این کشور در لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و جنایتی علیه 40 میلیون عراقی است.
 
وی افزود: اقدام ترامپ غیرقابل قبول و تجاوز به کشوری است که تاریخ آن به هفت هزار سال می‌رسد. وضعیت کنونی کشورهای جهان تصمیمات ظالمانه آمریکا در حق کشورهای آزاد را نخواهد پذیرفت و مردم جهان حامی ملت عراق هستند زیرا هر روز با جنایات آمریکا روبه‌رو می‌شوند.
 
بهره‌برداری انتخاباتی ترامپ از هدف قرار دادن پایگاه‌های حشد الشعبی
 
همچنین، «علی الحسینی»، یکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق، اعلام کرد: حملات هوایی آمریکا علیه مواضع حشدالشعبی و رهبرانش بخشی از تبلیغات انتخاباتی ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.
 
وی افزود: آمریکا با ضربه زدن به مواضع حشدالشعبی منافع خود را داخل این کشور در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌داند که جنگ را خواهد باخت.
 
وزیر دفاع آمریکا: برنامه‌ای برای خروج از عراق نداریم
 
از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، قصد واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از عراق را تکذیب کرد.
 
مارک اسپر اظهار کرد: نمی‌توان صحت نامه ارسالی از سوی ائتلاف بین‌المللی برای خروج از عراق را تأیید کرد و در حال حاضر تصمیمی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق وجود ندارد.
 
شکایت عراق از آمریکا در سازمان ملل

گزارش‌ها حاکی است که محمدحسین بحرالعلوم، نماینده عراق در سازمان ملل، در دو نامه به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت از آمریکا برای انجام اقدام تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد، که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق منجر شد، شکایت کرد.

نماینده عراق در سازمان ملل در این نامه محکومیت حمله هوایی واشنگتن را خواستار شده و آن را نقض حاکمیت این کشور و اقدامی خارج از قانون توصیف کرده است. همچنین، در این نامه هرگونه تحرکات نظامی در عراق بدون تأیید دولت عراق اقدامی تحریک‌آمیز تلقی شده است.

نصب تصاویر سرداران مقاومت روبه‌روی سفارت آمریکا در بغداد

تصاویر فرماندهان شهید مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر روی دیوار ساختمان روبه‌روی سفارت آمریکا در بغداد نصب شده است.

آمریکا بامداد جمعه گذشته با حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشد الشعبی و چند تن از همرزمانشان را ترور کرد. این جنایت آمریکا در داخل عراق هم با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد - واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.

 

انتهای پیام
captcha