اخلاص رمز ماندگاری سردار سلیمانی است
کد خبر: 3870429
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مقدم فر:

اخلاص رمز ماندگاری سردار سلیمانی است

گروه اجتماعی - مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه با بیان اینکه سردار سلیمانی فقط خدا را می‌دید و از غیر خدا دل کنده بود، گفت: رمز ماندگاری سردار سلیمانی اخلاص است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه پاسداران امروز، 19 دی ماه در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که همزمان با ایام فاطمیه در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، با اشاره به حضور سردار سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، اظهار کرد: سخنرانی سردار سلیمانی در کنگره شهدای گیلان عارفانه و عاشقانه بود و ایشان به واسطه نورانیت وجودی حضور شهدا را در این مکان مقدس حس کرد.

وی با اشاره به سجایا و فضائل اخلاقی سردار سلیمانی، افزود: به تعبیر سردار سلیمانی شهدا قبل از شهادت شاهد هستند و قبل از اینکه جسمشان شهید شود، به مقام شهادت می‌رسند و وجه‌الله را می‌بینند.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرط شهید بودن و شهید شدن را هجرت از نفس و گذشتن از تعلقات مادی دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی و همه شهدا و رزمندگان مدافع حرم نماد ایستادگی و مقاومت در راه خدا هستند.

مقدم‌فر با بیان اینکه رهبر انقلاب سردار سلیمانی را رفیق خوب و شجاع توصیف کردند، گفت: در کلام رهبر انقلاب، شجاعت سردار سلیمانی همراه با تدبیر و عقلانیت بود و ایشان همه چیز را با هم داشت و علاوه بر اینکه یک فرمانده به معنای واقعی کلمه مسلط بر مسائل نظامی بود، دیانت داشت و از حدود شرعی و حلال و حرام خداوند مراقبت می‌کرد.

وی سردار سلیمانی را در اوج نظامی‌گری دانست و تصریح کرد: امروز افکار عمومی دنیا این سوال را مطرح می‌کنند که چرا میلیون‌ها دل در داخل و خارج کشور متوجه سردار سلیمانی و عزادار شهادت ایشان است، زیرا شجاعت و تدبیر و نظامی‌گری و خدمت در خیلی‌ها وجود دارد، اما رمز ماندگاری سردار سلیمانی اخلاص است.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه با بیان اینکه سردار سلیمانی فقط خدا را می‌دید و از غیر خدا دل کنده بود، گفت: حاج قاسم از خود هجرت کرده بود و در راه خدا اخلاص داشت و لذا خدا دل‌ها را متوجه ایشان کرد.

وی حضور باشکوه و گسترده مردم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی را نشان‌دهنده خدایی بودن این سردار رشید اسلام دانست و یادآور شد:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده سردار سلیمانی از عشق و عرفان و سلوک و معرفت ایشان یاد کردند. سردار سلیمانی تحصیلکرده دانشگاه دفاع مقدس و دفاع از حرم بود، اما برخی فقط ایشان را تنها یک رزمنده جهادی معرفی می‌کنند که کاری به سیاست کشور نداشت؛ در حالی که حاج قاسم علاوه بر نظامی‌گری یک دیپلمات مبرز و صاحب نظر و ایده‌پرداز در سیاست خارجه بود و لذا تک‌بعدی دیدن ایشان ظلم است.

مقدم‌فر سردار سلیمانی را ذوب در ولایت فقیه دانست و اضافه کرد:‌ حاج قاسم ولایی بودن را در مکتب حضرت زهرا(س) فراگرفته و تابع محض ولایت بود. البته رابطه این سردار شهید با ولایت فقط تبعیت نبود، بلکه عشق بود. حاج قاسم به تاسی از مقام معظم رهبری در قالب احزاب و جناح‌ها نمی‌گنجید، اما در ضد فتنه‌گر بودن و ضد غرب‌گرا بودن ایشان شکی نیست.

وی به شخصیت ذوابعاد سردار سلیمانی در انجام کارهای خیر و دستگیری از محرومان و رسیدگی به ایتام اشاره کرد و متذکر شد: ایشان اهل مطالعه بود و همگان را توصیه به معرفت‌افزایی می‌کرد.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه در ادامه به تحلیل اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در هدف مستقیم قرار دادن سردار سلیمانی پرداخت و اظهار کرد:‌ حاج قاسم 22 سال است که تمام برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بر هم ریخته و امروز اسرائیل احساس امنیت ندارد.

مقدم‌فر تصریح کرد:‌ اسرائیل حمله اعراب را با شکست مواجه کرده بود، اما حاج قاسم کاری کرد اسرائیل در کشورهای عربی به ذلت بیفتد و جنبش سنگ در فلسطین به جنبش موشک تبدیل شود. فلسطینیان تنها در یک روز 650 موشک بر سر تل‌آویو و حیفا فرود آوردند. البته مردم غزه و فلسطین شیعه نیستند، اما آرمان جمهوری اسلامی و آرمان حاج قاسم کمک به مظلوم است.

وی پیروزی در جنگ‌های 22 روزه و 33 روزه علیه اسرائیل را نتیجه تدابیر نظامی سردار سلیمانی در جبهه مقاومت فلسطین و لبنان دانست و بیان کرد: آمریکا داعش را طراحی کرد تا داعش با نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام مانع از گرایش مردم دنیا به این دین مبین شود و کار اسلام را در مجموعه دنیا تمام کند لذا داعش 90 درصد سوریه و بخش‌های زیادی از عراق را اشغال کرد و کار دولت بشار اسد تمام شده بود، اما حاج قاسم از سوی ولایت دستور آزادسازی سوریه و عراق را دریافت کرد و در حالی که همه می‌گفتند امکان مقابله با داعش وجود ندارد، حاج قاسم پیروزی را در سوریه و عراق رقم زد.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه هیمنه آمریکا را پوشالی و توخالی دانست و اضافه کرد: در گذشته اگر یک ناو آمریکایی به سمت کشوری حرکت می‌کرد کار آن کشور تمام شده بود، اما حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت همه سیاست‌های آمریکا را دچار مشکل کرده بود لذا آمریکایی‌ها حاج قاسم را تحت نظر داشتند، اما جرات نمی‌کردند اقدامی علیه او انجام دهند.

مقدم‌فر حماقت رئیس جمهور آمریکا در راهبرد ترور سردار سلیمانی را ناشی از یک تحلیل غلط دانست و گفت: آمریکا شاهد گرایش مردم عراق به آمریکا و حوادث آبان‌ماه امسال در ایران بود لذا خیال کرد فرصت زدن سردار سلیمانی را پیدا کرده و می‌تواند کار جبهه مقاومت را تمام کند، اما امروز نه تنها مردم ایران و کشورهای منطقه و جهان و دموکرات‌های آمریکایی، بلکه هم‌حزبی‌های ترامپ نیز به حماقت او در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اذعان دارند، زیرا این حرکت ددمنشانه و جنایتکارانه موجب اتحاد و انسجام مردم عراق و همدلی دو ملت ایران و عراق شد.

وی با اشاره به هزینه‌های میلیارد دلاری آمریکا برای ایجاد فتنه و اغتشاش در ایران در آبان‌ماه امسال، خاطرنشان کرد: حاج قاسم نماد تمام ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است و لذا مراسم تشییع ایشان به بیعت مجدد مردم با انقلاب و رهبری تبدیل شد و یک انقلاب جدید ایجاد کرد.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه با بیان اینکه رهبر انقلاب شهادت سردار سلیمانی را نشان‌دهنده زنده بودن انقلاب دانستند، تصریح کرد: انتقام از خون حاج قاسم یک انتقام راهبردی است، یعنی این انتقام یک پروسه است؛ نه یک پروژه و در درازمدت انجام می‌شود و جغرافیای وسیعی دارد.

وی اقدام بامداد سه‌شنبه را تنها یک سیلی به آمریکا دانست و متذکر شد: این سیلی سنگین هیمنه آمریکا را از بین برد و تحقیرش کرد. بعد از جنگ جهانی دوم این اولین بار است که کشوری اراده می‌کند و رسما به آمریکا سیلی می‌زند. پایگاه عین‌الاسد پایتخت آمریکا در عراق محسوب می‌شد و مملو از نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و هواپیما و بالگرد و پهپاد بود، اما سپاه این پایگاه را با خاک یکسان کرد و آمریکا را به وحشت انداخت.

مقدم‌فر انتقام واقعی را در تحقق آرمان حاج قاسم یعنی مرگ اسرائیل و اخراج آمریکا از منطقه دانست و اظهار کرد: این انتقام راهبردی خواهد بود و دو بخش دارد. بخش اول رسمی بود و ایران به دنیا اعلام کرد که آمریکا هیچ حیثیت و آبرویی ندارد و می‌توان بزرگترین پایگاهش را زد و او را به چالش کشید.

وی سیلی سنگین سپاه به آمریکا را به معنی انتقام سخت ندانست و تاکید کرد: بخش دوم انتقام سخت غیر رسمی است، زیرا همانگونه که سید حسن نصرالله یادآور شد سردار سلیمانی تنها متعلق به ایران نیست و فرمانده تمام جبهه مقاومت بود و عراق و سوریه و لبنان و یمن وظیفه دارند انتقام خونش را آتش به اختیار بگیرند.

مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعلام رسمی انتقام هیچ ترسی ندارد، گفت: اگر آمریکا خلاف میل ما رفتار کند اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد، اما جریان انتقام ادامه دارد، زیرا حاج قاسم ادامه دارد و خونش از خودش برای استکبار مرگبارتر است.

مقدم‌فر به رستاخیز مردم ایران و جهان در بزرگداشت سردار سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: امروز وظیفه داریم هم دشمن را بشناسیم و هم شیوه و روش‌های دشمن را لذا آمریکا و اسرائیل دشمنان واقعی و اصلی ما هستند و باید با جنگ شناختی آنان که در جهت ایجاد تردید و ناامیدی و خلل در عزم و اراده مردم است مقابله کنیم.

انتهای پیام
captcha