سردار سلیمانی؛ پیروز جهاد اکبر/ شناورهای آمریکایی به زبان فارسی اجازه می‌گیرند
کد خبر: 3870454
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

سردار سلیمانی؛ پیروز جهاد اکبر/ شناورهای آمریکایی به زبان فارسی اجازه می‌گیرند

گروه سیاست و اقتصاد - معاون دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رهبر انقلاب بر تلاش و جهاد سردار سلیمانی در طول چهل سال انقلاب تاکید فرمودند، گفت: حاج قاسم سلیمانی نه تنها در عرصه جهاد اصغر خوش‌درخشید، بلکه در جهاد اکبر نیز پیروز شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار اصغر شکرالهی، معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز، 19 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان برگزار شد، سردار سلیمانی را بزرگمرد عرصه دفاع مقدس و محور مقاومت دانست و اظهار کرد: خدمت به شهدا و خانواده‌های شهدا منش و روش سردار سلیمانی بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی در جمع مردم قم، افزود: رهبر انقلاب بر تلاش و جهاد سردار سلیمانی در طول چهل سال انقلاب تاکید فرمودند. حاج قاسم سلیمانی نه تنها در عرصه جهاد اصغر خوش‌درخشید، بلکه در جهاد اکبر نیز پیروز شد.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه جهاد در مقابل دشمن بدون مبارزه با نفس ارزشی ندارد، تصریح کرد: جهاد اصغر بدون جهاد اکبر توفیق به همراه ندارد.

شکرالهی با اشاره به تلاش‌های سردار سلیمانی در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرمانده، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در طول جنگ از اول تا آخر عملیات‌ها در خط مقدم مبارزه بود و بعد از دوران دفاع مقدس به یکی از پیش‌قراولان جبهه مقاومت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بعد از جنگ پیروزی‌های زیادی را در مرزهای جغرافیایی غرب کشور کسب کرد، گفت: با حضور سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تحولی بزرگ در محور مقاومت ایجاد شد و شاخه نظامی حزب‌الله شکل واقعی خود را پیدا کرد و جهاد اسلامی فلسطین و حماس تشکیل شد.

معاون دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه شکل‌گیری گروه تروریستی داعش را در راستای خاورمیانه بزرگ مورد نظر آمریکا دانست و تصریح کرد: آمریکا می‌خواست کشورهای اسلامی را تکه تکه کند، اما با ورود سردار سلیمانی و ایجاد بسیج مردمی در عراق و سوریه این توطئه خنثی شد. اگر سردار سلیمانی نبود هرگز نمی‌توانستیم بر دشمن خونخواری همچون داعش پیروز شویم.

وی رمز موفقیت حاج قاسم را توکل بر خدا در مسیر چهل ساله انقلاب دانست و متذکر شد: توکل بر خدا مسیر را هموار می‌کند. امروز بسیاری از مسئولان مدیر و مدبر هستند، اما توفیق لازم را کسب نمی‌کنند که نشان‌دهنده عدم توکل است.

شکرالهی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار با شهادت سردار سلیمانی به جهان اسلام ضربه زد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند پاسخ به این اقدام آمریکا محکم و سخت خواهد بود، زیرا پاسخ ندادن دشمن را جری و ما را وارد جنگ خواهد کرد.

معاون دانشگاه امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه با اشاره به عقب‌نشینی آشکار آمریکا بعد از سیلی سنگین، اضافه کرد: در صورت اقدام نظامی آمریکا می‌توانیم پاسخ محکم‌تر و شدیدتری را بر دشمن وارد کنیم. امروز بسیاری از موشک‌های دوربرد نقطه‌زن ایران هنوز رونمایی نشده و در رزمایش دریایی خلیج فارس مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آمریکا یک ارتش دریاپایه دارد و اتکای اصلی آن بر نیروی دریایی است، تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و قایق‌های تندوی عاشورای سپاه می‌تواند ضربه مهلکی به دشمن وارد کند. در گذشته شناورهای آمریکایی بدون اجازه و با پرچم از کنار جزایر ما عبور می‌کردند، اما صلابت نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس به گونه‌ای است که به شناورهای نظامی و تجاری آمریکا دیکته کردیم برای عبور از تنگه هرمز باید به زبان فارسی اجازه بگیرند.

شکرالهی جمهوری اسلامی را آغازکننده هیچ جنگی ندانست و خاطرنشان کرد:‌ بنا به فرموده رهبر انقلاب دوران بزن و دررو تمام شده و به دشمن ضربه خواهیم زد.

وی پایگاه عین‌الاسد را دارای تجهیزات مدرن نظامی دانست و یادآور شد: آمریکا در مذاکرات ۱+۵ همواره به دنبال محدود کردن قدرت موشکی ایران بود و برخی می‌گفتند امروز دوران موشک نیست و دوران گفت‌وگوست، اما سردار سلیمانی را با موشک به شهادت رساندند لذا دشمن ما متعهد به هیچ قید و بندی نیست و نمی‌توان در چارچوب گفت‌وگو با او برخورد کرد.

انتهای پیام
captcha