وحدت مردم ایران و عراق؛ ارمغان مقاومت شهید سلیمانی
کد خبر: 3870539
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

وحدت مردم ایران و عراق؛ ارمغان مقاومت شهید سلیمانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه وحدت مردم ایران و عراق یکی از دستاوردهای مقاومت است، گفت: با شهادت سردار سلیمانی به زودی شاهد اخراج آمریکا از خاورمیانه خواهیم بود.

وحدت مردم ایران و عراق؛ ارمغان مقاومت شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان اظهار کرد: حضور حماسی مردم در مراسم تشییع و عزاداری سردار مقاومت نشان داد که مردم همواره قدردان خادمان نظام هستند و این پیام را به دنیا مخابره کردند.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی مردی با خدا، دارای اراده قوی، شجاع و فردی سازش‌ناپذیر بود، تصریح کرد: اقدامات وی در طول هشت سال دفاع مقدس، در مقابله با منافقین، کفر جهانی، صهیونیسم بین‌المللی و کمک به جبهه مقاومت بسیار درخشان است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: شهید سلیمانی در زمینه کمک به کشورهای منطقه و جبهه مقاومت برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی نقش مهمی داشت و هیچ‌گاه منتظر نمی‌ماند تا کسی از این اقداماتش تجلیل کند؛ چرا که اخلاص در کارهای این شهید بزرگوار موج می‌زد.

وی با اشاره به اینکه مردم در مراسمات روزهای گذشته شعار «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» را سردادند، بیان کرد: باید به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت آمریکا دست‌مریزاد گفت که توانست پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا در همان ساعاتی که سپهبد سلیمانی را به شهادت رساند، بدهد.

خاتمی تصریح کرد: بی‌تردید خون شهید سپهبد سلیمانی و یارانش موجب شد تا وحدت مردم و دولت عراق بیش از پیش مستحکم‌تر شود؛ علاوه بر این، خروج آمریکا از عراق به واسطه رأی مجلس این کشور را باید از دیگر برکات شهادت این مرد بزرگ عنوان کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان یادآور شد: باید از طرح سه فوریتی مجلس شورای اسلامی در تروریست اعلام کردن پنتاگون و ارتش آمریکا و نیز اقدام به‌موقع شورای امنیت ملی و دولت در اجرای گام پنجم قدردانی کرد که حافظ منافع ملت هستند.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد که بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ‌کس این جرأت را به خود نداده بود که به پایگاه‌های آمریکایی حمله کند، ابراز کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقدام به‌موقع و سنجیده خود در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا، ثابت کرد که امروز روزی است که هیمنه آمریکا شکست خورده و این عملکرد سپاه پاسداران، این موضوع را بیش از پیش اثبات کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آمریکا در این منطقه بیش از ۶۰ پایگاه داشته و صراحتی که امروز ایران اسلامی دارد، چیزی جز خروج آمریکا از منطقه نیست، افزود: حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در حد یک سیلی بود و آنچه که امروز خواسته همه مردم منطقه است، اخراج آمریکا از خاورمیانه بوده و بی‌تردید این اتفاق به زودی با شکسته شدن هیمنه آمریکا، رخ خواهد داد.

انتهای پیام
captcha