شرط ازدواجی که مسیر یک زندگی را تغییر داد
کد خبر: 3870659
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
روایتی از زندگی یک حافظ کل قرآن؛

شرط ازدواجی که مسیر یک زندگی را تغییر داد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه گفت: لحظه عقد، همسرم این قول را از من گرفتند تا قرآن را حفظ کنم، در این مسیر دشواری‌های زیاد اما شیرینی را متحمل شدم و اینک حافظ کل قرآن کریم هستم.

از شرط ازدواج تا حفظ تلفنی قرآن کریم

به گزارش ایکنا از قزوین، فعالیت در حوزه قرآن برکات بسیاری بر زندگی یکایک افراد دارد، در این میان نقش توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی به صورت ویژه در میان بانوان به دلیل جایگاه و نقش بارز آن‌ها در حوزه همسری و مادری بسیار حائز اهمیت است. آنچه در این گزارش به آن پرداخته شده است زندگی یک حافظ کل قرآن است که از همان ابتدای زندگی مشترک تعلیم و آموزش قرآن شرط زندگی‌اش شد و او نیز با پشتکار فراوان در این وادی خوش درخشید، «مریم آقایی» اینک مدیر یک موسسه قرآنی است و تلاش دارد تا فرزندانش را نیز در این راه تربیت کند تا هر کدام جلوه‌ای از نور آیات کلام الله مجید باشد. 

مریم آقایی، مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: من به خواسته همسرم برای حفظ قرآن اقدام کردم و لحظه عقد همسرم این قول را از من گرفت تا قرآن کریم را حفظ کنم.

وی ادامه داد: در آغاز در کلاس‌های حفظ کانون بقیه‌الله شرکت کردم، در حین حفظ جزء هفت بودم که همسرم به کردستان منتقل شد و بنده هم دو سه سالی همسرم را در این مسیر همراهی می‌کردم، وقتی به کردستان رفتم دلتنگ کلاس‌هایم می‌شدم.

آقایی تصریح کرد: در زمانی که کردستان بودم مربی حفظ من در کانون بقیة‌الله(عج) قزوین باز هم کنارم بود و در زمان برگزاری کلاس با من تماس می‌گرفت. هر بار یکی از همکلاسی‌هایم بانی می‌شد و با من تماس می‌گرفتند تا به صورت تلفنی کلاس و مباحث مطرح‌ شده آن‌ها را رصد کنم. 

وی یادآور شد: به این شیوه جزءهای هشت و 9 و 10 را در کردستان حفظ کردم و تنها برای آزمون‌ها در قزوین حضور پیدا می‌کردم.

مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه بیان کرد: وقتی به قزوین برگشتیم با توجه به نیاز شهر محمدیه تلاش کردم یک کانون قرآنی تأسیس کنم، در این مسیر خیران و امام جمعه محمدیه مرا یاری کردند و کانون فعالیت خود را با یک کلاس هفت نفره آغاز کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه آن هفت نفر حافظ کل قرآن کریم شده‌اند و به عنوان مربی در این کانون در حال فعالیت هستند و به صورت کلی در کانون حضرت خدیجه (س) ۱۳ مربی فعالیت می‌کنند. 

آقایی ادامه داد: در کنار تأسیس و رسیدگی به امور کانون حفظ خود را ادامه دادم هر چند در این فاصله دچار بیماری نیز شدم و همین موجب وقفه در روند حفظ من شد، اما در نهایت دو سال قبل حفظ قرآن کریم خود را به اتمام رساندم.

وی یادآور شد: دو فرزند دوساله و هفت‌ساله دارم و اکنون پسر بزرگم جزء ۳۰ قرآن کریم را در کانون‌های مهد حفظ کرده است. 

مدیر کانون حضرت خدیجه(س) شهر محمدیه بیان کرد: متأسفانه فضای جامعه و خانواده‌ها از قرآن دور شده است و همین باعث شده که دچار غفلت شویم و گمان کنیم که خودمان روی پای خود ایستاده‌ایم درصورتی‌که تک‌تک کارهایمان به عنایت خداوند متعال و توسل به آموزه‌های قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم غفلت را از انسان می‌گیرد، اضافه کرد: قرآن خیلی چیزها از جمله تنوع‌طلبی را از من گرفت زیرا مدام به ما یادآوری می‌کند که به ظواهر دنیا نگاه نکنیم.

این فعال قرآنی تأکید کرد: از وقتی با قرآن مأنوس شدم متوجه شدم روزی ما در آسمان‌هاست و در زمین نباید دنبال آن گشت.

آقایی در پایان با اشاره به برکات توجه به قرآن کریم خاطرنشان کرد: ما فقط گوینده هستیم و هیچ اجبار و تأکیدی در دین نداریم چه برسد حفظ قرآن کریم که یک عمل مستحب است ولی همین عمل آثار و برکات زیادی دارد اگر یک مربی قرآن خودش در همه زمینه‌ها اولین نفر باشد بقیه با دل‌وجان وارد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha