بازتاب برگزاری اختتامیه چهارمین فجر تلاوت در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3870799
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

بازتاب برگزاری اختتامیه چهارمین فجر تلاوت در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان جشنواره «فجر تلاوت» شامگاه جمعه، ۲۰ دی‌ماه در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 21 دی‌ماه معطوف به اختتامیه چهارمین جشنواره فجر تلاوت بود که مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان جشنواره «فجر تلاوت» شامگاه جمعه، ۲۰ دی‌ماه، با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی کشور و جمعی از مسئولان از جمله پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی کشور، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 9 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «شهادت سردار سلیمانی و بیداری ملت‌ها»، «حجت‌الاسلام رشاد: صداقت و عنوان‌گریزی، از صفات برجسته مرحوم رسولی محلاتی بود»، «توصیف حجت‌الاسلام قرائتی از نحوه فعالیت شهید قاسم سلیمانی + فیلم»، «روایت مرحوم رسولی محلاتی از ارادت امام‌خمینی(ره) به مجلس عزای حضرت زهرا(س)»، «سه حافظ کل قرآن حائز مدرک درجه یک شدند»، «کرسی‌های نفحات هدیه به شهید حاج قاسم سلیمانی»، «قربانی: دلی که برای سیدالشهداء(ع) بلرزد اهل نجات است»، «بانوی مسیحی که اشک‌هایش با دیدن فیلم نمازخواندن شهید سلیمانی جاری شد» و «افتتاح دهمین نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم + فیلم» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «سه حافظ کل قرآن حائز مدرک درجه یک شدند» می‌خوانیم: سازمان دارالقرآن‌الکریم نتایج برگزیدگان مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم را اعلام کرد.

سه نفر از حافظان کل قرآن کشورمان به نام‌های «معصومه گودرزی» از استان اصفهان، «ابوالفضل مهدوی‌ صدر» از قم و «مسعود اکبری» از استان مرکزی موفق به دریافت مدرک درجه یک، معادل دکترا شدند. آنها توانستند حد نصاب بالای 75 را کسب کنند و به عنوان استاد قرآن کریم شناخته شوند. مدارک این افراد با مدارک دیگر قبول‌‌شدگان آزمون دوازدهم و سیزدهم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواهد رسید و تا پایان سال اعطا می‌شود.

همچنین خبر «بانوی مسیحی که اشک‌هایش با دیدن فیلم نمازخواندن شهید سلیمانی جاری شد» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام شیخ محسن مجتهدزاده، رئیس مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای جنوبی با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن آمده است: ما در حال حاضر در گسترش و شدت‌بخشی نسبت به انتقال آموزه‌های اسلام و انقلاب فوق‌العاده ضعیفیم. دلیل اولش در عدم تخصص ما در حوزه زبان‌های خارجه است. دوم اینکه طریق و ترجمانِ گفتمان انقلاب اسلامی به هر مکتب را نیاموختیم که چگونه در قالب‌های مختلف و با آداب کشورهای مختلف باید این آموزه‌ها را انتقال بدهیم. چند نفر را سراغ داریم که توانایی انتقال اندیشه‌های حاج قاسم را داشته باشند؟ یا چه ساز و کارها و بسترهایی جهت ترجمه صحبت‌های حاج قاسم فراهم کردیم؟ عمق و عظمتِ افکار و اهداف حاج قاسم باید به جهانیان معرفی شود و هر کسی در حیطه خویش وظیفه دارد این اقدام را صورت دهد. 

رئیس مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای جنوبی درباره تأثیرگذاری شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیرون از مرزها گفت: یکی از اهالی اسپانیا برایم نوشت مادر من مسیحی است. زمانی که کلیپ نماز حاج قاسم را به او نشان دادم، گریه کرد و گفت او صرفاً ژنزال نظامی نبود، بلکه مرد خدایی بود. اگر او را تروریست معرفی می‌کنند، نوع عبادتش چیز دیگری را نشان می‌دهد. این مسئله نشان می‌دهد شهادت حاج قاسم سبب غبارزدایی از فطرت‌های خفته شد. 

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «برگزاری محافل نفحات‌القرآن یادبود شهید سلیمانی+جزئیات» و « «سردار آسمانی» اثری از گروه الغدیر تقدیم به سردار دلها+فیلم» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «برگزاری محافل نفحات‌القرآن یادبود شهید سلیمانی+جزئیات» آمده است: محفل انس با قرآن باحضور محسن قاسمی سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه پس‌از نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص) واقع در بزرگراه آیت‌الله حکیم، تقاطع یادگار امام برگزار شد. در این محافل برگه‌هایی شامل مفاهیم آیاتی که از سوی قاری قرائت می‌شود، در بین حاضران توزیع تا عموم مستمعان ضمن بهره‌مندی از تلاوت از پیام‌های آیات هم بهره ببرند. همچنین به کودکان حاضر در محفل هدایایی تقدیم می‌شود.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «چند کلمه حرف حساب»، «حجت‌الاسلام رسولی محلاتی دانشمندی اهل قلم بود»، «نبود حجاب در جوامع نماد عقب‌ماندگی است»، ««سعید عبدی» برترین قاری از دیدگاه مردمی در سال ۹۸» و «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت آیت‌الله رسولی‌محلاتی را تسلیت گفت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر ««سعید عبدی» برترین قاری از دیدگاه مردمی در سال ۹۸» که مربوط به برگزاری اختامیه چهارمین فجر تلاوت است، می‌خوانیم: مرحله فینال فینالیست‌های چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با عنوان جشنواره «فجر تلاوت» شامگاه جمعه، ۲۰ دی‌ماه با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی کشور، پیروز حناچی، شهردار تهران، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی کشور، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا طالقانی، از پیشکسوتان کشتی کشور، حسن بیادی، عضو اسبق شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید مجیدی، کارگردان باسابقه سینمای کشور و دیگر مسئولان و قرآنیان کشور در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

در ادامه برنامه، احمد مسجد جامعی، عضو شواری اسلامی شهر تهران، با بیان این که شیوه برگزاری این جشنواره در همه جای جهان وجود دارد و یک مشارکت مردمی است که افراد می‌تواند در آن چهره‌های شاخص و ارزشمند را از دیدگاه خود انتخاب کند گفت: ما بیش از چند دهه در حوزه تلاوت فعالیت داشته‌ایم. تهران تنها شهری است که بنیان آن براساس رویکرد قرآنی بنا شده است. وجود امامزاده‌ها در اطراف آن نشان از این امر دارد. زمانی که در ۴۰۰ سال قبل تصمیم می‌گیرند اطراف تهران را دیوار بکشند به تعداد سوره‌های قرآن برج می‌سازد و هر کدام از سوره‌ها بر یکی از برج‌ها می‌گذارند این اتفاق برای شهری رخ نداده است.

پیروز حناچی، شهردار تهران، در سخنانی کوتاه با ابیان اینکه برگزاری این جشنواره و برنامه‌هایی از این دست اتفاق مبارکی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه موثر باشد اظهار کرد: قرآن سند یکتای وحدانیت و یگانگی است و این وظیفه ما است که برای اعتلا و ترویج آن در جامعه تلاش کنیم. باید شرایطی را فراهم کنیم که جوانان صوت، لحن و مفاهیم آن بیشتر درک کنند چراکه همانطور که در آیات الهی آمده است، قرآن کریم سند راه و هدایت برای مؤمنان است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «حجت‌الاسلام رسولی محلاتی مورد اعتماد رهبر انقلاب بود»، «فیلمسازان برتر قرآنی تجلیل می‌شوند» و «یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در انتخاب بهترین قاری شرکت کردند» هستند.

خبر «یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در انتخاب بهترین قاری شرکت کردند» مربوط به مصاحبه داود جعفری، دبیر جشنواره فجر تلاوت با ایرنا است که در بخش‌هایی از آن آمده است: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران مردم چنین حضور و مشارکتی برای انتخاب قاری داشتند و به جرئت می توان گفت در هیچ جشنواره قرآنی در سطح بین‌المللی نیز شاهد چنین حضوری نبوده‌ایم. چنین حضوری نشان می‌دهد که برگزارکنندگان جشنواره فجر تلاوت به خوبی توانسته‌اند با مردم بهترین ارتباط را برقرار کنند و اهمیت جایگاه مردمی در چنین مسابقات و جشنواره هایی به خوبی دیده می‌شود.

این قاری قرآن تأکید کرد: وقتی برنامه‌‌های قرآنی را به مردم بسپاریم و از زیر چتر نهادهای رسمی و دولتی خارج کنیم، به چنین نتیجه‌ای می‌رسیم که مردم بهترین مشارکت و همکاری را برای برنامه‌های قرآنی داشته باشند؛ همانند عزاداری سیدالشهدا(ع) که همواره مردمی و خودجوش بوده است. چون مردم این برنامه ها را متعلق به خود می‌دانند و به همین دلیل به بهترین شکل آن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «صحبت‌های شیرین و شنیدنی فرزند شهید مدافع حرم درباره سردار سلیمانی + فیلم» و «شرط استجابت دعا از منظر رسول اکرم (ص) چیست؟» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «سردار سلیمانی به تنهایی امتی بود در تجمیع فضائل در یک فرد»، «سعید عبدی قاری برتر تلاوت های مجلسی شد»، «آغاز نام نویسی مرحله یازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور» و «اختتامیه جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین برگزار می‌شود» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «آغاز نام‌نویسی مرحله یازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم در کشور» آمده است: محمدصادق محسنی کبیر، مدیر اجرایی سازمان دارالقرآن خانه کارگر گفت: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن‌کریم، ثبت‌نام مرحله یازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن‌کریم آغاز شد. فعالیت این مدرسه به گونه‌ای طراحی شده که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملاً غیرحضوری و تلفنی، طی ده ماه و سه هفته حافظ کل قرآن‌کریم شوند.

وی افزود: شکل اجرای این طرح به این حالت هست که ابتدا یک آزمون تعیین سطح و چند تست روانشناسی از افراد گرفته می‌شود. بعد مطابق با نتیجه آزمون‌ها و تست‌ها یک جلسه مشاوره تحصیلی و یک جلسه مشاوره روانشناسی برگزار می‌شود، البته در طول یک سال تحصیلی به صورت منظم تحت نظر کلینیک روانشناسی چکاب می‌شوند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «​دو کتاب «اعتقادها» و «انسان و عبادت» نقد می‌شود» است.

میزان

«رونمایی از کتاب‌های «بحر سعید» و «هم‌نفس» در مراسم پاسداشت شهدای عرفه»، «نزول سوره «هل أتی» در شان حضرت «فاطمه زهرا (س)»/دختر «پیامبر اکرم (ص)» اسوه ایثار و عفاف بود»، «سوگواری زائران حرم رضوی برای جانباختگان سانحه هوایی و حادثه شهر کرمان»، «حکم خواندن ترجمه قرآن کریم» و «حکم سجده بر کاغذ در نماز» نیز عنوان اخباری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha