ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از مردم فارس در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3870988
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از مردم فارس در آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از مردم این استان در آزمون الکترونیکی هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در سال جاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم اجرا می‌شود، گفت: این آزمون در دو بخش كتبی و الكترونیكی در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش كتبی 7 هزار نفر از مردم استان فارس در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم ثبت‌نام كردند.

نداف با بیان اینكه آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون الكترونیكی نیز تا روز 20 دی‌ماه بوده است،‌ گفت: 500 نفر از مردم استان فارس در این بخش از آزمون ثبت‌نام كردند.

زمان آزمون‌های كتبی و الكترونيكی

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس، زمان برگزاری آزمون كتبی را 11 بهمن‌ماه جاری اعلام كرد و گفت: آزمون الكترونیكی نیز در روزهای 25 و 26 دی‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی اظهار كرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه مفاهیم و ترجمه قرآن، گروه معارف اهل بیت(ع) گروه حفظ قرآن و گروه آموزش‌های الكترونیك برگزار می‌شود.

نداف گفت: گروه مفاهیم و ترجمه قرآن شامل رشته‌های تفسیر سوره بقره از كتاب تفسیر نمونه و ترجمه و درك معانی سوره بقره از مصحف شریف با ترجمه‌های متداول است و گروه معارف اهل بیت(ع) نیز شامل حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه از ۵۰ حكمت اول نهج‌البلاغه و خطبه ۱۹۳ و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) از ۱۰ دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بوده و گروه حفظ هم شامل ۹ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء اول، سوره بقره، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، ۲۵ جزء اول و حفظ كل از مصحف شریف است.

انتهای پیام
captcha