عدم درک آداب بندگی نعمت را به نقمت تبدیل می‌‌کند
کد خبر: 3871160
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه:

عدم درک آداب بندگی نعمت را به نقمت تبدیل می‌‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: از آنجا که ما ادبیات خداوندی را نفهمیده و آداب بندگی را نشناخته و عبادات را به‌جا نمی‌آوریم؛ بسیاری از نعمت‌ها را نقمت می‌دانیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، 22 دی‌ماه طی سخنانی در نمازخانه بیمارستان گاندی تهران درباره برکات و آثار نماز، گفت: نماز و کسب روزی حلال، دو روی سکه عبادت هستند و ترک آنها زمینه‌ساز تحریف فکر و انحراف رفتار به‌سوی مرداب ظلم است.
وی با بیان اینکه بانگ اذان و نماز دعوت به با خدا بودن است، افزود: نماز استمداد جستن از لطف خدای خبیر و علیم است.
استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی نماز و مهدویت با تأکید بر حضور فعال در نمازهای جمعه و جماعت، بیان کرد: اعتقاد و شناخت نماز، تأکید پدر و مادر و ملکه شدن نماز، جوان را ترغیب می‌کند تا در جهت ارج نهادن به شعائر اسلامی در نماز‌های جمعه و جماعت شرکت کنند.
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که مشوقین نماز ویژگی الگو بودن خود را حفظ کنند. اگر مسجد فراموش شود آینده‌ای همچون مردم کوفه نصیب فراموشکاران می‌شود.
مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اظهار کرد: در درگاه پروردگار هیجانات، فراز و فرودها، تماماً شیرین، قابل تحمل و جزء امتحانات الهی حساب خواهد شد.
لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه خداوند همراه همیشگی ماست، ادامه داد: از آنجا که ما ادبیات خداوندی را نفهمیده و آداب بندگی را نشناخته و عبادات را به‌جا نمی‌آوریم؛ بسیاری از نعمت‌ها را نقمت می‌دانیم.
وی با بیان چهار شرط در تربیت دینی فرزندان، گفت: حوصله داشتن، وقت گذاشتن، آموزش تدریجی و احساس خوشایند در بیان معارف دینی از جمله مواردی است که والدین در تربیت دینی فرزندان باید به آن توجه داشته باشند.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha