زهرا رنجی، مدیر مهد قرآن فاطمه الزهرا(س) صوفیان در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 122 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این مؤسسه قرآنی حاضر میشوند، گفت: روخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ از گرایشهای آموزشی مهد قلمداد میشوند.
وی از پایههای قرآنآموزان گفت و بیان کرد: قرآنآموزان این مؤسسه در پایههای سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاسهای آموزشی حاضر میشوند.
رنجی، قرائت زيبا را دخیل در اندیشه بهتر در آیات قرآن دانست و ادامه داد: قرائت زيبا و درست قرآن نه تنها با انديشه و تدبّر در قرآن منافات ندارد، بلكه خود راهى براى انديشه و تدبّر در آيات قرآن است.
مدیر مهد قرآن فاطمه الزهرا(س) صوفیان، یادآور شد: مهمترين اثر حفظ قرآن کریم درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه آيات، ارتباط آنها را نيک درمیيابد و در پرتو آن دركی بهتر و درستتَر از قرآن کریم به دست میآورد.
وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین غلی(ع) افزود: پیامبراکرم(ص) میفرمایند: قرآن را یاد بگیرید که بهار دلهاست، و نیکو آن را تلاوت کنید که سودمندترین چیز برای شما قرآن است.
رنجی، ضمن بازگو کردن یکی از علل مهم نیازمندی به تفسیر تأکید کرد: يكی از علل مهمّ نيازمندی به تفسير، ضعف دانش بشر است. فهم قرآن كريم، منوط به برخورداری از معلومات گوناگون است كه فقدان هر يک، فهم قرآن كريم را دچار ابهام ساخته و نيازمندی به تفسير را ضروری میسازد.
انتهای پیام