اصحاب رسانه آماده ورود به یک نبرد رسانه‌ای باشند
کد خبر: 3871322
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

اصحاب رسانه آماده ورود به یک نبرد رسانه‌ای باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون صدای رسانه ملی جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید خود را آماده ورود به یک نبرد رسانه‌ای بکنند تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند، اظهار کرد: دشمن امروز همه تلاش خود را بر یک نقطه قرار داده است و به دنبال انتقام از ملت است.

اصحاب رسانه باید خود را آماده ورود به یک نبرد رسانه‌ای بکنند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قزوین با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، حمید شاهوردی معاون صدای رسانه ملی جمهوری اسلامی، فرماندار قزوین، معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج)، مسئولان استانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان نظام‌مهندسی قزوین برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی جمهوری اسلامی، در این مراسم با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید خود را آماده ورود به یک نبرد رسانه‌ای بکنند تا در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشند، اظهار کرد: دشمن امروز همه تلاش خود را بر یک نقطه قرار داده است و به دنبال انتقام از ملت است.

وی افزود: آنچه انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال بر آن تأکید دارد و یک نسل را ساخته و تربیت‌کرده است این است که بر انسانیت تأکید داشته باشند و به‌گونه‌ای دیگر بیندیشند ازاین‌رو دشمن به دنبال شکستن این دیدگاه است.

شاه‌آبادی بابیان اینکه اندیشیدن و نگاه به انسان‌ها سرمنشأ حرکت انقلاب است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال تعالی انسان‌ها است و این حرکت در طول چهار سال گذشته آغاز شده و مردم بر آرمان‌های خود ایستاده‌اند، مسیری که خداوند بر آن تأکید دارد.

وی ادامه داد: دشمن برای انتقام از ملت راهی را انتخاب کرده که در آن بر یأس و ناامیدی مردم تأکید می‌شود و برای منظور از هر روزنه‌ای استفاده می‌کند تا نگاه مردم را از آینده کشور و نظام ناامید سازد لذا باید مراقب باشیم.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر برای سلایق مختلف درگاه‌های انتشار مختلف اخبار و رویدادها وجود دارد، در نوع نگاه ما رسانه در نظام جمهوری اسلامی باید برای آگاهی باشد نه صرف سرگرمی همراه با غفلت، نگاهی که در غرب حاکم است نگاه مادی و همراه با سرگرمی غفلت انگیز است که می‌توان آن را در رسانه‌های مختلف غرب مشاهده کرد.

معاون صدای رسانه ملی خطاب به اصحاب رسانه گفت: نوع نگاه قلم‌به‌دستان بسیار مهم است برای همین باید به بسیاری از مؤلفه‌های مختلف بیندیشند چرا که اگر از بستر اندیشه دینی به موضوع نگاه شود خروجی آن نیز متفاوت خواهد بود.

وی بابیان اینکه شهادت سردار سلیمانی در تمام کشور بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت، خاطرنشان کرد: درست است که ما در این حادثه و جنایت آمریکا سرمایه‌ای را از دست دادیم اما تصویری به رخ کشیده شد که غرور ملی را نشان می‌داد.

پیام‌ تسلیت‌هایی که نمک روی زخم بود

شاه‌آبادی بابیان اینکه بعد از حادثه هوایی برخی در پیام‌های تسلیت خود نیشی بر داغ این ملت زدند، افزود: زاویه و مبنای دید ما اگر درست باشد می‌توانیم مسیر روشنگری را به‌درستی انجام داده و باری از غم برداشته و آگاهی‌بخش باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر در استان قزوین عنوان کرد: جشنواره ابوذر در حال حاضر به بلوغ رسیده و در چهارمین دوره خود آثار مختلفی از سوی اصحاب رسانه استان به این جشنواره رسیده است، خبرنگاران باید خود را آماده ‌کنند که در سراسر کشور مشکلات و مسائل مردم را رصد و با نگاه تیزبین ضمن تبیین آن در تولیدات مختلف حوزه رسانه نقش‌آفرینی کنند.

معاون صدای رسانه ملی جمهوری اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه اگر مطلبی فاخر و دربردارنده تمام مؤلفه‌های لازم باشد مؤثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: نوع انتشار بسیار مهم است، گاه یک خبر می‌تواند با معنا و مفهوم درست در جامعه مؤثر باشد و همین موجب ماندگاری و ارتباط با مخاطب در حجم انبوه داده‌ها شود؛ در غیر این صورت اگر ده‌ها درگاه باشد ولی نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند اخبار منتشر شده تأثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم نفرات برتر چهارمین جشنواره ابوذر استان قزوین معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha