پیوستن ۱۱۹۰۰۰ مازندرانی به طرح «فهما»
کد خبر: 3871327
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

پیوستن ۱۱۹۰۰۰ مازندرانی به طرح «فهما»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار و ۶۹۲ مازندرانی به طرح فهما پیوستند، گفت: با تعهد و مشارکت‌های جدی در اجرای این طرح شاهد رشد و شکوفایی کانون‌های مساجد خواهیم بود.

پیوستن ۱۱۹۰۰۰ مازندرانی به طرح «فهما»به گزارش ایکنا از مازندران، عباس زارع،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز ۲۳ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اجرای رویداد ملی فهما را سازنده و درخور تحسین دانست و گفت: اجرای این طرح سبب می‌شود تا فعالیت‌های کوچک و بزرگ کانون‌ها در یک حرکت جمعی قرار گیرد و با تعهد و مشارکت‌های جدی شاهد رشد و شکوفایی کانون‌های مساجد باشیم.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۶۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران، افزود: ۷۱۳ کانون از این تعداد در مساجد روستایی و ۴۵۰ کانون دیگر نیز در مساجد شهری فعالیت‌های دینی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای و... به مردم شریف دیار علویان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر از مازندرانی‌ها با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به طرح ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) پیوستند، افزود: کانون‌های مساجد استان تاکنون یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۹۴ امتیاز از سامانه بچه‌های مسجد کسب کردند.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با اشاره به درخشش فعالان کانون‌های مساجد استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری در عرصه استانی و سراسری، تصریح کرد: با اجرای دقیق رویداد فهما و پیاده‌سازی اهداف این طرح، این ظرفیت‌ها به یک حرکت واحد تبدیل‌شده و امیدواریم شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتری از بچه‌های مساجد استان باشیم.

وی با بیان اینکه، دو روز تا ارزیابی برای رویداد ملی فهما، باقی‌مانده و کانون‌های فرهنگی و هنری اخلاص مسجد امیرالمؤمنین (ع) با امتیاز ۱۴ هزار و ۷۴ و شهید علی گرائیلی مسجدالنبی (ص) با امتیاز ۱۳ هزار و ۸۵۰، هر دو از شهرستان قائم‌شهر در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارند، افزود: تاکنون ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر از ۹۴ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان نکا در سامانه بچه‌های مساجد کشور نام‌نویسی کردند که این امر شهرستان نکا را در بین سایر شهرستان‌های استان صدرنشین کرده است.

زارع اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، فرصت بروز استعداد‌ها و ایده‌های خلاق و ایجاد بستری جهت رقابت سالم و تقویت تعامل کانون‌ها را از جمله اهداف مهم طرح ملی فهما دانست و خطاب به فعالان مسجدی استان گفت: الگوسازی از فعالیت‌های ارزنده کانون‌های دیگر استان‌ها نیز می‌تواند راهنمای خوبی برای ما باشد و امیدواریم با تبیین و اجرایی شدن کامل نظام فهما در این استان شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشیم.

وی با اشاره به تعامل خوب رابطین طرح فهما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، افزود: برگزاری جلسات شهرستانی و نشست‌های چهره به چهره به‌صورت فردی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این طرح و نحوه ارتباط‌گیری با مدیران و اعضای کانون‌ها و نیز آموزش مراحل ثبت فعالیت‌های کانون در سامانه بچه‌های مسجد برای رابطین این طرح موردتوجه بوده است.

زارع، ثبت اعضای جدید و به‌روزرسانی مشخصات اعضای قدیم، تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقای گروه‌های سرود، نمایش و فیلم‌سازی، ثبت این گروه‌ها و تولیدات آن‌ها و نیز ثبت فعالیت‌ها و اقدامات متناسب با فعالیت‌های تعیین‌شده در سایت بچه‌های مسجد را از اولویت‌های کاری رابطین اصلی و شهرستانی در جهت تبیین رویداد فهما در استان مازندران برشمرد.
لازم به ذکر است؛ عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با نام نویسی در سامانه بچه‌های مسجد و انتخاب کانون فرهنگی هنری علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) ساری به زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد کشور پیوست و از این طریق رویداد ملی فهما را همراهی می‌کند.

انتهای پیام
captcha