انتشار آلبوم ادعیه استاد نداف در قزوین
کد خبر: 3871337
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

انتشار آلبوم ادعیه استاد نداف در قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محمدکاظم نداف، استاد و قاری برجسته قرآن کریم، گفت: تنها حسرت من این است که ای کاش زودتر اقدام به انتشار آلبوم ادعیه می‌کردم چرا که اگر این موضوع را در ۳۵ سالگی دنبال می‌کردم صدای شفاف‌تر، رساتر و انرژی بیشتری داشتم؛ بااین‌حال خداوند را برای این توفیق شاکر هستم.

انتشار آلبوم ادعیه استاد نداف در قزوین

محمدکاظم نداف، استاد و قاری برجسته قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به رونمایی آلبوم ادعیه تلاوت شده از سوی خود، اظهار کرد: چند سالی بود که به فکر جمع‌آوری ادعیه تلاوت شده و باقی گذاشتن اثری از خود بودم که در نهایت چندی پیش این امر محقق شد و آلبوم ادعیه صوتی بنده در دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین رونمایی شد.

وی با بیان اینکه مجموعه گردآوری شده شامل دعای جوشن‌کبیر، ادعیه سحر و دعای 30 روز ماه مبارک رمضان و دعای هفت روز هفته است، بیان کرد: یکی از کارمندان صداوسیما بعد از شنیدن قرائت دعای سحر گفت حیف است مردم از این صدا استفاده نکنند؛ بنابراین پیشنهاد داد که این ادعیه را ضبط و گردآوری کنم، از آن زمان 10 سال گذشت و این تلاش‌ها در حال حاضر به نتیجه رسیده است.

نداف افزود: تنها حسرت من این است که ای‌کاش زودتر این کار را می‌کردم چرا که در سن ۶۵ سالگی اقدام به جمع‌آوری و گردآوری این آلبوم کردم، اما اگر این موضوع را در ۳۵ سالگی دنبال می‌کردم صدای شفاف‌تر، رساتر و انرژی بیشتری داشتم، با این‌حال خداوند را برای این توفیق شاکر هستم.

وی با بیان اینکه نبود استودیوی مجهز در قزوین یکی از دلایل تأخیر در گردآوری این آلبوم بود، افزود: با کمک یکی از اساتید که یک استودیوی تخصصی در قزوین دارد و با حمایت انجمن قرآن و عترت و نهج‌البلاغه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین این اقدام بزرگ اما انرژی‌بر انجام شد.

استاد و قاری برجسته قرآن با بیان اینکه برای خواندن دعای سحر ۳۰ روز ماه مبارک رمضان ادعیه خوانده‌ شده اساتید دیگر را گوش کردم و در نهایت تصمیم گرفتم برای تنوع این فضا خود نیز اقدام به خواندن این ادعیه کنم، افزود: قرائت دعای جوشن‌کبیر نزدیک به یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید، از آنجا که این دعا طولانی است و ۱۰۰ عبارت دارد نیاز بود که تنوع موسیقیایی در آن لحاظ شود.

نداف توضیح داد: هنگام خواندن ادعیه عنوان‌شده تلاش کردم هر چه از الحان که به ذهنم می‌رسد را به کار ببردم تا شنونده از شنیدن این ادعیه خسته نشود، همچنین تلاش کردیم که این الحان و نغمات یکدست و تکراری نباشد تا ملال‌آور نشود، زیرا لحن تکراری موجب خسته‌شدن مخاطب در همان اوایل شنیدن دعا می‌شود.

وی بیان کرد: باید مخاطبان و شنوندگان نظر نهایی را در خصوص این آلبوم ارائه کنند و منتظر نقطه نظرات کارشناسان برای رفع ایرادات احتمالی هستیم تا اگر نیاز به بازخوانی وجود داشت این کار را انجام دهیم.

استاد پیشکسوت قرآنی بیان کرد: در حال حاضر استودیویی مجهزتری در قزوین در حال راه‌اندازی است و می‌توان تولید کارهای بهتر از لحاظ قرائت ادعیه و یا قرآن کریم را در این استودیو دنبال کرد.

وی با اشاره به اذان‌های برجای‌ مانده از خود در طول این سال‌ها گفت: اذان‌های موجود از من که در کشورهای مختلف خوانده‌ام در استودیو نبوده از این‌رو نیاز است برای بازخوانی آن در استودیو اقدام شود تا کیفیت آن ارتقا یابد.

نداف در پایان با بیان اینکه به دنبال آن هستند که یک ربّنا نیز از خود به یادگار بگذارم، بیان کرد: اگر خداوند کمک کند تلاش می‌کنم تا هرچه زودتر این اذان‌ها را بازخوانی کرده و ربّناهایی را نیز داشته باشم تا امت مسلمان بتواند از آن استفاده کند و توشه‌ای برای آخرت من باقی بماند.

انتهای پیام
captcha