بهره‌گیری از دانش هوش مصنوعی ظرفیت‌های فراوانی برای علوم اسلامی دارد
کد خبر: 3871473
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

بهره‌گیری از دانش هوش مصنوعی ظرفیت‌های فراوانی برای علوم اسلامی دارد

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با بیان اینکه مسئولیت حوزه علمیه در قبال هوش مصنوعی، تبیین راهکار‌های ورود به این عرصه است، تصریح کرد: قرار نیست در این عرصه ماشین از انسان پیشی بگیرد، بلکه باید براساس آموزه‌هایی که برنامه‌نویس در اختیارش قرار می‌دهد، تصمیم می‌گیرد؛ بدین ترتیب، ماشین به دلیل عدم فراموشی، می‌تواند موارد زیادی را بررسی و نتایج را اعلام کند.

حوزه علمیه از فناوری‌های نوین عقب نماند

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» ضمن تقدیر از تلاش برای برگزاری چنین همایشی و طرح این گونه مباحث در جامعه با هدف ترویج آن، بر ورود حوزه علمیه به این عرصه تأکید کرد و تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی را ضروری دانست.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با تأکید بر اینکه حوزه علمیه نباید از این قافله عقب بماند، افزود: تعدادی از مراکز حوزوی تجارب خوبی در زمینه IT دارند و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کرد. بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش روی حوزه علمیه برای استفاده از هوش مصنوعی لازم است.

وی با اشاره به برخی از عرصه‌های لازم و قابل بررسی گفت: مسئولیت‌های حوزه علمیه در قبال هوش مصنوعی، تبیین راهکار‌های ورود حوزه علمیه به این عرصه و تشکیل مجموعه‌های علمی در این باره از جمله مسائلی است که باید پیگیری و پاسخ داده شود.

عباسی تأکید کرد: قرار نیست در این عرصه ماشین از انسان پیشی بگیرد، بلکه براساس آموزه‌هایی که برنامه‌نویس در اختیارش قرار می‌دهد، تصمیم می‌گیرد؛ بدین ترتیب، ماشین به دلیل اینکه فراموشی ندارد، می‌تواند موارد زیادی را بررسی و نتایج را اعلام کند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) بر لزوم برنامه‌ریزی به منظور حضور استادان حوزه و دانشگاه و نیز پژوهشگران در همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» و تحقق جنبه‌های ترویجی هوش مصنوعی تأکید کرد.

یادآور می‌شود نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» به منظور هم‌افزایی و تبیین بیشتر اهداف و توانایی‌ها در ۲۸ فروردین‌ ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

بررسی فقهی و تحلیلی، نظریه‌پردازی و الگوسازی، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها، طراحی الگوریتم و هستان‌نگار، استدلال‌ورزی و مدل‌سازی منطقی، برنامه‌های کاربردی و تعاملی هوشمند، ساخت پیکره و طراحی ابزار‌های پایه‌ای و میانی از محور‌های این همایش هستند.

مقاله علمی، یادداشت تحلیلی، پروژه فناورانه کسب و کار، محتوای ترویجی و هنری، طرح‌ها و سامانه‌های در حال توسعه، ایده‌پردازی و تجربه‌نگاری، زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قالب‌های ارائه آثار به این همایش است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ دی‌ سال جاری ارسال کنند یا برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه این همایش به نشانی aiisc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha