تلاش برای اصلاح کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه قرآنی
کد خبر: 3871579
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
فقهی‌زاده خبر داد:

تلاش برای اصلاح کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد گفت: با وجود افزایش ۹ درصدی اعتبارات قرآنی در بودجه سال ۹۹، اعتبارات این معاونت در صندوق توسعه فرهنگ قرآنی با ۸۰ درصد کاهش مواجه شده که مشکلاتی به همراه خواهد داشت. از این‌ رو در حال رایزنی هستیم تا این کاهش ۸۰ درصدی را اصلاح کنیم.

تلاش برای اصلاح کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه قرآنیعبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در دولت‌های مختلف شاهد کاهش اعتبارات قرآنی بودیم و تخصیص‌ها نیز با اعتبارات مصوب فاصله بسیار داشت. این امر موجب بروز مشکلاتی در روند برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و رشد آن شد که اثرات منفی آن را در جامعه شاهد بودیم.

فقهی‌زاده بیان کرد: پس از گذراندن دو سال نسبتاً دشوار از حیث اعتبارات در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد افزایش ۹ درصد اعتبارات قرآنی معادل سه و نیم میلیارد در سال ۹۹ در قیاس با سال ۹۸ هستیم.

این مسئول تصریح کرد: اعتبارات برنامه‌ای معاونت قرآن و عترت در سال ۹۸ حدود 15 میلیارد بود. البته اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان به‌ صورت جداگانه برای بحث بیمه فعالان قرآنی مورد استفاده قرار گرفت. با وجود افزایش ۹ درصدی اعتبارات قرآنی در بودجه سال ۹۹، متأسفانه اعتبارات این معاونت در صندوق توسعه فرهنگ قرآنی با ۸۰ درصد کاهش در سال ۹۹ مواجه شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: این کاهش اعتبارات می‌تواند ما را با دشواری‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کند. از این‌ رو در حال رایزنی هستیم تا این کاهش ۸۰ درصدی را اصلاح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: در سالی که گذشت توانستیم مشارکت‌هایی را از بخش خصوصی و مراکز فعال قرآنی خارج از بخش دولتی به کار بگیریم. این رویکرد در سال آینده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. در نمایشگاه قرآن که در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود تلاش خواهیم کرد که از مشارکت بخش خصوصی بهره بگیریم تا ارگان‌های فرهنگی خارج از بخش دولتی زمینه حمایت از فعالان قرآنی را فراهم کنند.

فقهی‌زاده در پایان با اشاره به برگزاری آزمون کشوری قرآن و عترت در بهمن‌ سال جاری، بیان کرد: طبق بررسی‌ها، کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور انتخاب شده است که در اواخر سال جاری یا ابتدای سال ۹۹ معرفی خواهد شد. همچنین تا سال ۱۴۰۰ نیز پایتخت صحیفه سجادیه در جمهوری اسلامی معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha