ویژگی‌های نمایشگاه قرآن موفق
کد خبر: 3871629
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
فقهی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن موفق

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در تشریح ویژگی‌های یک نمایشگاه قرآن موفق، گفت: کارهای مهم بسیاری برای ارزیابی خروجی نمایشگاه قرآن و موفق بودن و یا نبودن آن می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

ویژگی‌های یک نمایشگاه قرآن موفق چیست؟

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در تشریح ویژگی‌های یک نمایشگاه قرآن خوب اظهار کرد: کارهای مهم بسیاری برای ارزیابی خروجی یک نمایشگاه قرآن و موفق بودن و یا نبودن آن می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. از جمله این موارد می‌توان به حضور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و سایر مراکز قرآنی در قالب مراکز مردمی و دولتی خارج از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

فقهی‌زاده بیان کرد: فعالان قرآنی باید احساس کنند این نمایشگاه متعلق به آن‌هاست؛ لذا باید حضور این مراکز و مؤسسات قرآنی در نمایشگاه‌های قرآن نمود بارزی داشته باشد.

این مسئول قرآنی با بیان اینکه نگاه جشنواره‌ ای در نمایشگاه قرآن بسیار مهم است، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هر چه بیشتر از تازه‌های حوزه نرم‌افزاری در نمایشگاه استفاده شود چرا که توجه به آن می‌تواند باعث پویایی نمایشگاه شود.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از هنرمندان فعال در حوزه قرآن حضور جدی در محافل قرآنی نداشته باشند؛ لذا باید آن‌ها شناسایی شوند و در نمایشگاه از هنر آن‌ها استفاده شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه جنبه‌های علمی و فرهنگی در نمایشگاه قرآنی باید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ قرآنی استان‌ها می‌تواند در رونق نمایشگاه بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha