قرآن؛ مهم‌ترین مرجع پاسخگویی نیازهای بشر
کد خبر: 3871671
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

قرآن؛ مهم‌ترین مرجع پاسخگویی نیازهای بشر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان كوهچنار قرآن‌ كریم را مهم‌ترین مرجع پاسخگویی نیازهای بشری دانست و گفت: قرآن یک مسیر مستقیم را برای انسان ترسیم می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست شورای قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش كوه‌چنار امروز، 24 دی‌ماه در این شهرستان برگزارشد.
سیدقاسم تقوی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان كوهچنار در این نشست گفت: بزرگترین نعمت و هدیه خداوند به جامعه بشری، قرآن است که می‌تواند وحدت و انسجام به جامعه بخشید و یک مسیر مستقیم را برای انسان ترسیم كند.
وی، قرآن‌ كریم را مهم‌ترین مرجع پاسخگویی نیازهای بشری دانست و افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند زندگی بشر و دانش‌آموزان را بیمه کند، قرآن است و آموز‌‌ه‌های این كتاب آسمانی می‌تواند انسان‌ها را از آسیب‌ها و لغزش‌ها نجات دهد .
تقوی بیان كرد: برای آموزش قرآن دانش‌آموزان ابتدایی از ابزارهای آموزشی از جمله سی دی و نوار در کنار معلمان استفاده شود تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.
رئیس آموزش و پرورش كوهچنار بیان كرد: اگر امروز بخواهیم مشکلات جامعه کمتر شود، باید به سمت قرآن و آموزه‌های قرآنی برویم و برنامه‌ریزی لازم را بر پایه آموزش قرآن در مدارس انجام دهیم.
وی به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان نیز اشاره كرد و گفت: در مسابقات قرآن باید از ظرفیت فعالیت‌های مدارس استفاده شود و فضای برگزاری مسابقات قرآن آذین‌بندی شده و از مربیان خوب برای داوری استفاده شود.
یادآور می‌شود، در این نشست مصوب شد تا اعضای شورای از كلاس‌های قرآن مدارس ابتدایی بازدید كنند و مسابقات قرآن دانش‌آموزان در دو بخش دختران و پسران طی دو الی سه روز نیز برگزار شده و برای برگزیدگان این مسابقات كلاس‌های تقویتی برای حضور در مرحله استانی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha