برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردم قزوین برای سیل‌زدگان سیستان
کد خبر: 3871904
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردم قزوین برای سیل‌زدگان سیستان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان سیستان، گفت: با توجه به سیل سیستان‌وبلوچستان ستاد مردمی جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان ذیل دفتر نماینده ولی‌فقیه تشکیل شده و ایستگاه‌ها در سطح شهر مستقر خواهند شد که همشهریان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ایستگاه‌ها اهدا کنند.

برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک های مردم برای سیل‌زدگان سیستان

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در نشست خبری با اهالی رسانه که ظهر امروز، 25 دی‌ماه در دفتر این ستاد در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک مجموعه مردم‌نهاد است که نسبت به ساماندهی نذورات برای بازسازی عتبات عالیات، ساماندهی حرم‌های اهل‌بیت(ع) و همچنین نسبت به ساماندهی و اعزام خادمین افتخاری فعالیت در حرم‌های اهل‌بیت (ع) اقدام می‌کند. این ستاد نسبت به هماهنگی برای اربعین و موکب‌ها مأموریت ویژه‌ای دارد، در سال‌های اخیر با توجه به اینکه فضای اقتصادی با فرازوفرودهایی مواجه شده این ستاد آماده دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی است.

وی ادامه داد: ۱۴ سال از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین می‌گذرد که در ارزیابی عملکرد سال ۹۷ستاد بازسازی عتبات عالیات، استان قزوین حائز رتبه برتر شد، تعهد ما برای سال ۹۷ که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود با رشد ۱۲۲ درصدی نذورات سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محقق شد.

اهدای نذورات از ۵۰۰ تومان تا اراضی میلیاردی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعلام کرد: در نذورات از اهدای ۵۰۰ تومان تا اراضی با ارزش‌های میلیاردی را در شهرهای آبگرم، آوج، کوهین و قزوین شاهد بودیم که این اراضی بیش از سه میلیارد تومان ارزش داشتند.

وی اعلام کرد: از یکشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه به مدت یک ماه کارگاه بافت فرش کتیبه اذن دخول حرم امام حسین (ع) در حسینیه بقعه چهارانبیا برپا خواهد شد، در این اقدام عده‌ای از بانوان آبیکی نذر کردند تا اذن دخول حرم امام حسین (ع) را به‌صورت فرش ابریشمی به ابعاد دو و نیم در دو متر ببافند که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته تحویل موزه حرم امام حسین (ع) خواهد شد.

کبودوند عنوان کرد: افرادی که تمایل به بافت این فرش دارند از بیست‌ونهم دی‌ماه می‌توانند با مراجعه به حسینیه بقعه چهارانبیا برای این امر ثبت‌نام کرده و مشارکت کنند. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بافت این فرش بدون هزینه نیروی انسانی ۳۰ میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت و مقداری از مواد اولیه این فرش تهیه‌شده و خیران می‌توانند برای تأمین بقیه مواد اولیه مشارکت داشته باشند.

احداث صحن حضرت زینب(س) نیازمند کمک‌های غیرنقدی خیران

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات استان برای سال ۹۸-۹۹ فعالیت غیرنقدی است، تصریح کرد: کسانی که تمایل به کمک غیرنقدی دارند می‌توانند در احداث صحن حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) ما را یاری کنند. این پروژه در نُه طبقه طراحی‌شده و در فاز نخست یک چهارم دور حرم امام حسین (ع) از شارع شهدا تا شارع باب‌القبله خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اضافه کرد: این صحن تحت پروژه سفینة النجاة با مساحت بالغ ۴۸ هزار مترمربع به‌عنوان یک چهارم کل مساحت صحن در حال احداث است که برای این پروژه به اقلام غیرنقدی ازجمله سیمان، میلگرد و مصالح ساختمانی نیاز داریم.

وی اعلام کرد: ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) از دیگر پروژه‌های در دست اجراست، به دلیل مسقف کردن حرم اباعبدالحسین (ع)، گنبد حرم از لحاظ بصری محدودشده است به همین منظور ارتفاع گنبد هفت متر افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین برای افزایش مساحت سطح زیر قبه ستون‌های چهار متری به ۴۰ سانتی‌متر کاهش پیدا خواهند کرد.

کبودوند گفت: با توجه به افزایش ارتفاع گنبد به خشت طلا نیاز داریم که هر خشت معادل سه میلیون تومان است که خیران با اهدای طلا و یا نقدی در این امر مشارکت کنند؛ تا به امروز در استان ۲۲ خشت کامل، یک نیم خشت و یک ربع خشت و ۱۱۳ گرم طلا اهداشده است.

آماده اعزام موکب‌ها به سیستان و بلوچستان هستیم

وی با اشاره به آمادگی موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان عنوان کرد: خوشبختانه در ابتدای سال طی هماهنگی با خادمین مواکب، تعدادی موکب در سیل خوزستان و لرستان در این استان‌ها مستقر شدند که طی ۱۱ روز ۵۰۰۰ وعده غذایی در حمیدیه خوزستان و طی چهار روز استقرار در دلفان لرستان ۲۰۰۰ وعده غذایی پخت و توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اشاره کرد: با توجه به سیل سیستان و بلوچستان ستاد مردمی جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان ذیل دفتر نماینده ولی‌فقیه تشکیل شده و ایستگاه‌ها در سطح شهر مستقر خواهند شد که همشهریان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ایستگاه‌ها اهدا کنند.

وی اعلام کرد: با توجه به رشادت‌های فراوان مدافعین حرم به‌ویژه سردار سلیمانی امنیت در شهرهای زیارتی سوریه برقرارشده و کاروان‌های زیارتی آمادگی اعزام هوایی را دارند.

راه‌اندازی موکب در حرم حضرت زینب(س)

کبودوند افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با تولیت حرم حضرت زینب (س) ستاد عتبات عالیات استان قزوین آمادگی احداث یک موکب را در حرم حضرت زینب (س) را دارد به همین منظور افرادی که تمایل به شرکت در این امر خیر دارند می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به ستاد عتبات عالیات اهدا کنند تا ۱۵ روز در سال، استان قزوین میزبانی زوار حضرت زینب (س) را عهده‌دار باشند.

وی گفت: ستاد عتبات عالیات استان برای ایام اربعین ستاد مردمی اربعین تشکیل و تمام فعالیت‌ها را با برون‌سپاری به مردم می‌سپارد که در این میان ستاد بازسازی عتبات عالیات نقش تسهیلگر را ایفا می‌کند.

راه‌اندازی موکب بین‌الملل در عمود ۲۱۰

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اعلام کرد: در سال ۹۸ تعداد ۸۵ موکب توسط ستاد مردمی اربعین ثبت شد. ستاد مردمی عتبات عالیات قزوین طی ۱۲ روز سه میلیون و ۸۸ هزار و ۳۲۲ وعده غذایی توزیع و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ نفر خواب اسکان را فراهم کرد؛ تعهد استان در اربعین اسکان ۲۰۰۰ نفر در نجف، ۲۰۰۰ نفر در کربلا و ۱۷ هزار نفر در شهر مسیب بود که با رشد بی‌سابقه در کربلا ۱۷ موکب برپا و ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر شب اسکان داده شدند و یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: در نجف سه موکب مستقر و ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر شب اسکان پیدا کردند و ۳۲۸ هزار وعده غذایی نیز توزیع شد؛ در سامرا نیز یک موکب مستقر و ۵۵۰۰ نفر خواب اسکان داده شدند و ۶۶ هزار وعده غذایی نیز بین آنان توزیع شد.

کبودوند افزود: در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا هشت موکب مستقر شدند که ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر شب اسکان داشتند و ۷۳۷ هزار وعده غذایی توزیع کردند. در شهر مسیب که بین عراقی‌ها به شهر زوار قزوین مشهور است ۱۷ موکب برپا شد که ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر شب اسکان داده شده و ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده تغذیه توزیع شد.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات پزشکی مجموعه گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان بیش از ۵۶۰۰ ویزیت، ۱۰۰ مورد خدمات دندانپزشکی ارائه کردند که ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده بالغ‌بر ۹۰۰ میلیون تومان بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: با هماهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه ۴۵ مبلغ در قالب ستاد مردمی اربعین به مواکب استان اعزام شدند و دو گروه «سرود ثارالله» و «انتظار» نیز بیش از ۳۰ اجرا داشتند، مجموعه خودروی فرهنگی شهید سیاهکالی مرادی هم بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه فرهنگی ارائه کرد، همچنین برای اولین بار در مسیر نجف به کربلا استان قزوین در عمود ۲۱۰ برای ارتباط‌گیری بهتر با زائرین بین‌الملل، موکبی را راه‌اندازی و خدماتی را به زائرین آلمانی، روسی، انگلیسی و ترکی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: مقررشده تا مجموعه ستاد اربعین به دبیری سعید خورشیدی فعالیت خود را به‌صورت سالانه و ثابت ادامه دهد و افرادی که برای خدمات آمادگی دارند می‌توانند به ستاد مردمی مراجعه کنند.

توسعه حرم طفلان مسلم به ۲۱ هزار مترمربع

کبودوند با اشاره به اینکه مساحت حرم طفلان مسلم ۳۸۰۰ مترمربع است که مساحت آن به ۲۱ هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: پروژه حرم طفلان مسلم شامل سه فاز مرمت، ایجاد محدثات جانبی و توسعه بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های اکنون در فاز توسعه قرار دارد که طی سه سال به اتمام خواهد رسید، توسعه این حرم در سمت شرقی خواهد بود و اکنون در حال تجهیز کارگاه هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان یادآور شد: خیران برای کمک به عتبات عالیات می‌توانند با کد دستوری *۲۳۳# و مراجعه به آدرس اینترنتیhttp://atabat-qazvin.ir/ کمک‌های خود را اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha