طرح احیا و مستند‌سازی مسجد «اردبیلیان» رشت تدوین می‌شود
کد خبر: 3872315
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

طرح احیا و مستند‌سازی مسجد «اردبیلیان» رشت تدوین می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از تدوین طرح احیای مسجد اردبیلیان رشت خبر داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، مسجد «اردبیلیان» یکی از قدیمی ترین مساجد شهر رشت است و با توجه به اینکه در بافت مرکزی شهر قرار دارد، اما متأسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست. ایکنای گیلان، مرداد ماه سال گذشته در یک گزارش به وضعیت این مسجد پرداخته بود که می توانید متن کامل گزارش را از «اینجا» بخوانید.

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی گیلان در جمع با خبرنگاران از اجرای طرح احیا و مستندسازی این مسجد خبر داد و اظهار کرد: مسجد اردبیلیان یکی از مساجد قدیمی رشت است که طرح احیا و مستند‌سازی این اثر تاریخی تهیه و به‌ زودی برای ثبت در فهرست آثار ملی به شورای ثبت کشور ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بنا تاریخی در محدوده حریم و بازار تاریخی در داخل بافت مصوب شهر رشت قرار دارد، افزود: طرح احیا و مرمت این بنا توسط مهندسین مشاور عمارت خورشید با تامین مالی از سوی بنیاد‌ مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

معاون میراث‌ فرهنگی گیلان گفت: مستندسازی و تهیه پرونده ثبتی این اثر تاریخی توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان در حال انجام است و تا یک‌ماه دیگر طرح احیا و مستندسازی مسجد اردبیلیان تدوین و براساس آن عملیات مرمت‌های لازم انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام
captcha