آغاز طرح «سلامت معنوی» در بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد
کد خبر: 3872331
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

آغاز طرح «سلامت معنوی» در بیمارستان تأمین اجتماعی خرم‌آباد

گروه فرهنگی ــ با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان طرح «سلامت معنوی» در بیمارستان‌ تأمین اجتماعی استان آغاز و در دیگر مراکز درمانی تأمین اجتماعی لرستان اجرا می‌شود.

آغاز طرح «سلامت معنوی» در تامین اجتماعی خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، طرح سلامت معنوی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی لرستان در سه محور کلی «عیادت از بیماران»، «ارتباط و گفت‌وگو با کارکنان بیمارستان» و «استقرار میز گفتمان، مشاوره دینی و ارائه مشاوره دینی در ساعت ملاقات» امروز شنبه، بیست و هشتم دی با حضور عوامل مؤسسه تخصصی سلامت معنوی شفا آغاز شد.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌یگانه، رئیس مؤسسه سلامت معنوی شفا در این مراسم، گفت: مؤسسه سلامت معنوی شفا سال ۸۹ شروع به فعالیت کرد و در سه حوزه مهم شروع به فعالیت کرد که در محور آموزشی با دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم مبلغان بالینی در در دو دوره مقدماتی و تکمیلی شرکت می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که مبلغان بالینی در این دوره با مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم برای فعالیت در مراکز درمانی آشنا می‌شوند، بیان کرد: در حوزه پژوهش مؤسسه سلامت معنوی شفا کتاب تبلیغ بالینی تهیه و تدوین و به چاپ رسیده است.

بومی‌سازی تبلیغ بالینی

مهدوی‌یگانه با اشاره به این‌که در عرصه تبلیغی تجربه یک دهه را در این حوزه داریم، افزود: به‌دنبال بومی‌سازی تبلیغ بالینی در استان هستیم که در این راستا مبلغان بومی تربیت می‌شوند.

رئیس مؤسسه سلامت معنوی شفا یکی‌ از محورهای تبلیغ بالینی را عیادت از بیماران برشمرد و اظهار کرد: مبلغان بالینی در عیادت از بیمار با سه هدف حضور پیدا می‌کنند که هدف اول آرامش‌دهی و تخلیه روحی و روانی بیمار است این در حالی‌است که در تبلیغ بالینی هدف دیگر انجام رسالت طلبگی و آموزش احکام دینی است.

وی اضافه کرد: تعمیق باورهای دینی برای بیماران، همراهان بیمار و کارکنان بیمارستان از دیگر اهداف تبلیغ بالینی است که در این حوزه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مهدوی‌یگانه با اشاره به استقرار میز گفتمان دینی در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: میز گفتمان دینی در ایام عیادت در محل تردد مراجعات و عبادت و ملاقات انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha