تمدن‌ها با تکیه بر ارزش‌های الهی قدرت می‌گیرند
کد خبر: 3872348
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
آیت‌الله محمدتقی مدرسی:

تمدن‌ها با تکیه بر ارزش‌های الهی قدرت می‌گیرند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مرجع تقلید شیعیان در عراق گفت: تکیه بر حق، امت‌ها را بالا می‌برد و تمدن‌ها را می‌سازد، اما مغرور شدن به قدرت باعث زوال می‌شود. تمدن‌ها با تکیه بر ارزش‌های الهی رشد می‌کنند و قدرت می‌گیرند، اما زمانی که به جای ارزش‌ها بر قدرت مادی تکیه می‌کنند، نابود می‌شوند.

تکیه بر حق، امت‌ اسلام را قدرتمند و تمدن‌ساز می‌کند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع معظم تقلید شیعیان عراق، در جلسه سخنرانی هفتگی خود که پنجشنبه، 26 دی‌ماه، در دفتر کربلا برگزار شد، گفت: تمدن‌ها با تکیه بر ارزش‌های الهی رشد می‌کنند و قدرت می‌گیرند، اما زمانی که به جای ارزش‌ها بر قدرت مادی تکیه می‌کنند، نابود می‌شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به تقابل بین تکیه بر حق و تکیه بر غرور گفت: تکیه بر حق، امت‌ها را بالا می‌برد و تمدن‌ها را می‌سازد، اما مغرور شدن بر قدرت باعث زوال می‌شود.

وی نابودی مستکبر را از سنت‌های ثابت الهی دانست و بیان کرد: انسان برای آگاهی از این سنت باید سرنوشت طاغوتیان و مستکبران جهان مثل فرعون و هیتلر را بررسی کند.

آیت‌الله العظمی مدرسی با اشاره به دسیسه‌های آمریکا، گفت: آمریکا با شعار ارزش‌هایی مثل حق و آزادی شکل گرفت و رشد کرد تا اینکه ملت‌های جهان به آن به عنوان یک طرف مخلص نگاه می‌کردند، امّا امروز این ترس وجود دارد که آمریکا ارزش‌هایی را، که شعار می‌داد،‌ فراموش کرده و به قدرت مادی خود مغرور شده باشد. در واقع تکیه آمریکایی‌ها بر قدرت مادی، آن‌ها را ذره‌ای از حق بی‌نیاز نخواهد کرد.

آیت‌الله العظمی مدرسی در پایان مؤمنان را در مقابله با چالش‌ها به توکل بر خداوند سبحان و اطمینان به وعده الهی در پیروزی حق و نابودی باطل دعوت کرد.

محسن سلطان احمدی

انتهای پیام
captcha