بودجه قرآنی، قربانی اول کاهش بودجه در کشور
کد خبر: 3872378
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

بودجه قرآنی، قربانی اول کاهش بودجه در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، با بیان اینکه، بودجه قرآنی قربانی اول کاهش بودجه در کشور است، اظهار کرد: چند سالی است که بودجه‌های قرآنی کشور دچار کاهش شده و آنچه که نوشته می‌شود اختصاص نمی‌یابد و ما انتظار داریم که مجلس این روند را اصلاح کند.

بودجه قرآنی، قربانی اول کاهش بودجه در کشورمحمد مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: در وزارت بهداشت یک برنامه پنج ساله فعالیت قرآنی داریم که اکنون سال چهارم آن است و همزمان نگارش برنامه ششم توسعه نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه، فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت در سه حوزه پژوهشی، تبلیغی و آموزشی است، افزود: هر سال برش سالانه این برنامه به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ و اجرای آن از طریق یک سامانه پایش عملیاتی، رصد می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های تبلیغی، جشنواره قرآن و عترت بزرگترین و مهمترین برنامه است که تا کنون ۲۴ دوره آن برگزار شده و در این دوره تعداد رشته‌ها با توجه به سطح مخاطبمان افزایش دادیم و در حوزه فعالیت‌های هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی، معارفی و حفظ و قرائت قرآن، بازتعریف کردیم.
وی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت، بیش از ۴۰ رشته دارد و به لطف خداوند تعداد قابل توجهی از استادان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی به آن جذب می‌شوند، افزود: برگزار محافل و برپایی نمایشگاه قرآنی از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی این وزارت است.
بحرالعلوم، آموزش‌های عمومی و تخصصی را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت دانست و اظهار کرد: بخش آموزش عمومی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور واگذار شد، اما برگزاری آموزش‌های تخصی که در قالب دوره تربیت معلم قرآن و ارتقای خافظان و قاریاناست به صورت متمرکز اجرا می‌شود.
وی افزود: مدتی است که دوره تدبر قرآن کریم را آغاز کردیم که تا کنون در ۱۰ دانشگاه برگزار شده که بازتاب خوبی داشته و می‌خواهیم گسترش دهیم.

بحرالعلوم بیان کرد: مجله قرآن و طب و سبک زندگی اسلامی با محور سلامت از مجلات علمی پژوهشی است که در این وزارت به چاپ می‌رسد و از اعتبار علمی بالایی برخوردار است.
فعالیت گروه پژوهشی «دین و سلامت» در وزارت بهداشت
وی افزود: در وزارت گروهی در موضوع رابطه دین و سلامت متمرکز شدند که پیشرفت‌های خوبی داشتند و در مجموع این فعالیت‌ها در نظر داریم تا هم رشد کمی و رشد کیفی دست یابیم.

این مدرس برجسته قرآنی بیان کرد: در ساختار وزارت بهداشت یک مدرسه قرآنی مصوب شده و در دانشگاه‌های علوم پزشکی یک کارشناس قرآن و اداره امور قرآنی فعال است که ذیل معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی نیز کانون‌های قرآن و عترت و کانون‌های مذهبی وجود دارد که در حوزه قرآنی، مهدویت، عفاف حجاب و ایثار و شهادت فعالیت دارد.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، با بیان اینکه، بودجه قرآنی قربانی اول کاهش بودجه در کشور است، اظهار کرد: چند سالی است که بودجه‌های قرآنی کشور دچار کاهش شده و آنچه که نوشته می‌شود اختصاص نمی‌یابد و ما انتظار داریم که مجلس این روند را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های دینی و قرآنی در بستر مردم شکل گیرد، افزود: محرم و صفر اصلا متکی به بودجه‌های دولتی نیست و مردم به صورت خودکار این مراسمات را، چون خودشان پای کار هستند به خوبی و با شکوه برگزار می‌کنند. اما؛ دولت‌ها در بهترین شرایط یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند به فعالیت قرآنی بپرازند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: در وزارت بهداشت، ردیف بودجه تحت عنوان فعالیت قرآنی نداریم و فعالیت‌های قرآنی از قبل ردیف بودجه فرهنگی و در ازای انجام برنامه پرداخت می‌شود و خوشبختانه مشکل اعتباری در انجام فعالیت‌های قرانی نداریم.

انتهای پیام
captcha