راهیابی 30 هزار دانش‌آموز همدانی به مسابقات منطقه‌ای قرآن
کد خبر: 3872390
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

راهیابی 30 هزار دانش‌آموز همدانی به مسابقات منطقه‌ای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: از 90 هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در بخش آموزشگاهی مسابقات قرآن، 30 هزار نفر موفق راهیابی به مسابقات مرحله منطقه‌ای شدند.

راهیابی 30 هزار دانش‌آموز همدانی به مسابقات منطقه‌ای قرآنعباس تجری، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی با حضور 90 هزار دانش‌آموز در هزار مدرسه استان همدان برگزار شد.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش آموزی، در 14 رشته برگزار می‌شود، افزود: از برنامه‌های جانبی این دور از مسابقات برگزاری بیش از 400 محفل قرآنی در سطح مدارس بود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات مرحله منطقه‌ای بهمن ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: از 90 هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در بخش آموزشگاهی مسابقات قرآن، 30 هزار نفر موفق به راهیابی به مسابقات مرحله منطقه‌ای شدند.
تجری با اشاره به اینکه مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن در 19 اداره تابعه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مرحله استانی این دور از مسابقات نیز در اسفند ماه سال جاری در کانون مهدیه همدان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان همدان در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی موفق به کسب ۱۴ رتبه برتر ملی شد، گفت: برگزاری مسابقات قرآن یکی از اهداف سیستم آموزش و پرورش کشور در راستای ارتقای فرهنگ قرآن در میان نوجوانان است.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر نیز 19 محفل انس با قرآن با حضور منتخبین مرحله آموزشگاهی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha