نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» فراخوان داد/ برپایی نمایشگاه در کشورهای همسایه
کد خبر: 3872412
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» فراخوان داد/ برپایی نمایشگاه در کشورهای همسایه

دیگر رسانه‌ها ــ فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با موضوع حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی منتشر شد.قرار است ۸۰ عکس منتخب این رویداد علاوه بر ایران در کشورهای سوریه، ترکیه، عراق، روسیه، افعانستان، پاکستان و هند هم به نمایش در آید.

نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» فراخوان داد/ برپایی نمایشگاه در کشورهای همسایه

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، نشست خبری نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با حضور رضا اردلان رئیس نمایشگاه و مدیر فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و محمدرضا طائب دبیر نمایشگاه صبح امروز (شنبه ۲۸ دی) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

اردلان در ابتدای این نشست گفت: جزیره کیش از ابتدای شهادت سردار سلیمانی، طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه عکس با موضوع ایشان را داشت. برای نشان دادن حضور ملی در تشییع و پاسداشت سردار سلیمانی، فراخوانی را منتشر کردیم تا عکس‌های تشییع و تدفین سردار سلیمانی را از عکاسان حرفه‌ای جمع‌آوری کنیم تا به عنوان گنجینه ارزشمند برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: منطقه آزاد کیش تلاش کرد این حضور مردمی را در قالب نمایشگاه در جزیره کیش و سایر نقاط کشور برگزار کند. نمایشگاه «بدرقه سردار» سه محور دارد: مجاهدات سردار سلیمانی، حضور مردم در تشییع پیکر ایشان و هنرمندانی که در آن لحظات سخت جلوه‌های ویژه‌ای را از این تشییع بزرگ ثبت کردند. 

اردلان اضافه کرد: ۲۳ بهمن نمایشگاه «بدرقه سردار» در موزه خلیج فارس و فرودگاه منطقه آزاد کیش برگزار خواهد شد که یکی از زمان‌های اوج حضور گردشگران در جزیره کیش است. این نمایشگاه دو هفته برپا خواهد بود. 

مدیر فرهنگی منطقه آزاد کیش در پایان سخنان خود تأکید کرد: منطقه آزاد کیش یکی از مناطق فعال در عرصه هنرهای تجسمی به ویژه عکس است.

* اهدای ۳ میلیون ریال حق‌التصویر به عکس‌های منتخب

در ادامه، طائب با بیان اینکه فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» از امروز صبح منتشر شده است، اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال اثر ۵ بهمن‌ماه است و بعد از داوری عکس‌ها در ششم بهمن‌ماه، ۸۰ قطعه عکس در نمایشگاه به نمایش در می‌آید و کتاب عکس نمایشگاه نیز همراه با عکس‌هایی از دوران رشادت سردار سلیمانی منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: داوری عکس‌ها بر عهده بابک برزویه، حیدر رضایی و حمید فروتن است و به راه‌یافتگان به نمایشگاه، علاوه بر لوح تقدیر و کتاب عکس، مبلغ ۳ میلیون ریال حق‌التصویر اهدا می‌شود.

دبیر نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» افزود: با گالری‌های معتبری در کشورهای منطقه از جمله سوریه، ترکیه، عراق، روسیه، افعانستان، پاکستان و هند رایزنی کردیم و نمایشگاه در آن‌ها هم برگزار خواهد شد. تلاش داریم با گالری‌های کانادا هم برای برپایی این نمایشگاه رایزنی کنیم. این مسابقه ویژه عکاسان حرفه‌ای است و عکس‌های موبایلی در مسابقه راه نمی‌یابد. 

به گفته طائب، نمایش حضور میلیونی مردم ایران در مراسم بدرقه پیکر سردار سلیمانی و حمایت آنان از مقاومت اسلامی و فرهنگ عاشورایی حاج قاسم سلیمانی و نیز وحدت احزاب و گروه‌های مختلف مردم به واسطه شهادت ایشان از اهداف اصلی این نمایشگاه است. بنابراین عکس‌ها باید کاملا مستند و بدون ویرایش ارسال شوند.

شرایط و نحوه‌ ارسال آثار:
ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار فقط از طریق تارنمای باشگاه عکاسان جوان به نشانی www.yphc.ir امکان‌پذیر است.
هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر ارسال کند. حجم هر فایل ارسالی حداقل ۴ و حداکثر ۸ مگابایت باشد.
در صورت پذیرش اثر فایل ارسالی در حکم کار نهایی در نظر گرفته می‌شود و چاپ این آثار بر عهده‌ دبیرخانه است.
دبیرخانه حق استفاده از آثار را در رسانه‌ها، تبلیغات فرهنگی، و نمایش در داخل و خارج از کشور با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha