«قرآن و عترت»؛ در صدر فعالیت‌ کانون‌های مساجد زنجان
کد خبر: 3872603
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

«قرآن و عترت»؛ در صدر فعالیت‌ کانون‌های مساجد زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: بیشترین محور فعالیت‌های اوقات فراغت این کانون‌ها با ۲۶ درصد به بخش قرآن و عترت اختصاص دارد.

«قرآن و عترت» در صدر فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجانحجت‌الاسلام نقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کانون‌ها به حوزه اوقات فراغت اختصاص دارد که 18 درصد فعالیت‌ها مربوط به آموزش و توانمندسازی، 12 درصد اجتماعی و 14 درصد در بخش هنری است.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد فعالیت‌ها در بخش ورزش و سلامت و 4 درصد شبکه‌سازی و فضای مجازی است، بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی 8 درصد و بخش قرآن و عترت با آموزش 1062، 26 درصد محور فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به خود دادند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه تا کنون 9759 نفر در زنجان عضو این کنون‌ها هستند، ابراز کرد: 5284 نفر از این افراد در زنجان، 492 نفر در طارم، خدابنده 2046 نفر در خدابنده هستند.

این مسئول ادامه داد: 187 نفر در ماهنشان، 902 نفر در خرمدره، 99 نفر در سلطانیه، 690 نفر در ابهر و 60 نفر در ایجرود در سایت بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند و در فعالیت‌های فرهنگی و هنری شرکت دارند.

یارمحمدی با بیان اینکه 1424 باب مسجد در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: 357 کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد شکل گرفته که در واقع یک چهارم مساجد استان از این کانون‌ها بهره‌مند هستند.

وی به اجرای طرح تلاوت نور در مساجد اشاره کرد و افزود: برای انس بیشتر مردم با این کتاب الهی، روزانه یک تا 2 صفحه از قرآن تلاوت می‌شود که حتی این کار به مساجدی که کانون ندارند هم توسعه یافته است.

انتهای پیام
captcha