حضور 7 تهرانی در مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه
کد خبر: 3873204
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

حضور 7 تهرانی در مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه

گروه مسابقات ــ مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران از راهیابی هفت نفر از استان تهران به مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ مسابقات قرآن قوه قضائیه هر سال در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و کشوری برگزار و هم‌اکنون مرحله پایانی با حضور ۱۸۳ نفر از راه‌یافتگان در رشته‌های مختلف برپا می‌شود.

امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در مراحل اولیه در قسمت‌های مختلف مسابقات قوه قضائیه شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۱ هزار نفر، بزرگسالان شامل کارکنان قضائی، اداری و خانواده‌های ایشان و حدود هزار نفر نیز فرزندان زیر ۱۶ سال هستند.

مهدی داودی‌نسب، مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران با بیان اینکه امسال تعداد هفت نفر از استان تهران به مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه راه پیدا کرده‌اند، گفت: مهدی رمضانی در رشته حفظ کل، محمدهادی اسلامی در رشته حفظ 20 جزء، حامد اشرفی در رشته ترتیل، میترا فروتن در رشته حفظ موضوعی، عاطفه بکشلو در رشته حفظ موضوعی، زهرا جعفری در رشته مفاهیم و فاطمه شفیعیان در رشته ترتیل به مرحله کشوری مسابقات قرآن قوه قضائیه راه یافته‌اند.

مسابقات امسال در دو بخش شفاهی و کتبی است و بخش شفاهی شامل رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن و اذان و در بخش کتبی نیز شامل رشته‌های درک مفاهیم و حفظ موضوعی و بخش کتبی نیز حفظ ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل بود.

رشته‌های شفاهی در سه مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی و رشته‌های کتبی نیز در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و نهایی برگزار ‌شد.

انتهای پیام
captcha