رشته ترتیل در مسابقات بین‌المللی 99 آزمایشی است/ اعلام زمان رقابت انتخابی
کد خبر: 3873212
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کریم دولتی:

رشته ترتیل در مسابقات بین‌المللی 99 آزمایشی است/ اعلام زمان رقابت انتخابی

گروه مسابقات ــ رئیس بنیاد مسابقات قرآن با بیان اینکه برگزاری رشته قرائت ترتیل در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت آزمایشی است،‌ گفت: رقابت انتخابی معرفی نماینده ایران برای حضور در این رشته دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

آزمایشی بودن رشته ترتیل در مسابقات بین‌المللی قرآن / اعلام زمان رقابت انتخابی

کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا؛‌ از برگزاری آزمون انتخاب نماینده کشورمان در رشته ترتیل برای حضور در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این رقابت انتخابی پنجشنبه، دهم بهمن‌ماه، در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این رقابت هر مرتل دو اجرای کوتاه و بلند خواهد داشت، افزود: بخش اول این رقابت صبح دهم بهمن‌ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه و بخش دوم نیز در نوبت بعدازظهر همان روز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) تهران و به صورت یک محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران با بیان اینکه اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به صورت آزمایشی است،‌ اظهار کرد: امیدواریم هم رقابت انتخابی و هم مسابقات بین‌المللی در سطح مطلوبی برگزار شود.

دولتی به برگزاری ششمین جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که کارگروه‌ها فعالیت خود را آغاز کنند. البته برخی اعضای کمیته اجرایی برای بازدید و نیز هماهنگی‌های بیشتر به مشهد سفر کرده‌اند. سایر کمیته‌ها و بخش‌ها نیز به موازات فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

یادآوری می‌شود، پس از اینکه مسئولان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از اضافه شدن رشته قرائت ترتیل به سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران خبر دادند، شاهد شکل‌گیری نظرات متفاوتی از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران این عرصه بودیم، نظراتی که عمده آن حول آسیب‌شناسی این موضوع قبل از اضافه شدن آن به مسابقات بود. پرداختن بیشتر به رشته قرائت ترتیل طی سال‌های گذشته مطالبه بسیاری از فعالان قرآنی به خصوص فعالان عرصه مسابقات قرآن بوده است، اما در کنار این مطالبه برخی نیز بر این باورند که اگر این موضوع براساس اصول از پیش طراحی شده پیش نرود، می‌تواند آسیب‌هایی را به ویژه برای جریان تلاوت کشورمان به دنبال داشته باشد.

سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فروردین‌ سال آتی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر مشهد در بخش آقایان بزرگسال(رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل) و بانوان(حفظ کل) و طلاب(حفظ کل، قرائت تحقیق و خطابه‌خوانی) برگزار می‌شود.

نماینده ایران در تمامی رشته‌ها به جز قرائت ترتیل آقایان مشخص شده و برای تعیین نماینده ایران آزمون انتخابی بین افراد ممتاز پنج دوره قبل مسابقات سراسری ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha