جامعةالمصطفی(ص) موفق‌ترین نهاد در توسعه آموزش زبان فارسی
کد خبر: 3873380
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة بیان کرد:

جامعةالمصطفی(ص) موفق‌ترین نهاد در توسعه آموزش زبان فارسی

گروه حوزه‌های علمیه – حجت‌الاسلام عباسی توسعه زبان فارسی را یکی از مهم‌ترین اقدامات المصطفی(ص) دانست و بیان کرد: توسعه زبان فارسی، به این نیت انجام می‌شود که فراگیران جامعةالمصطفی(ص) بتوانند پس از یادگیری زبان فارسی، از فرایند‌های آموزشی به خوبی بهره‌مند شوند. از این رو در زمینه آموزش زبان فارسی، موفق‌ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموختگان المصطفی(ص) را در عرصه‌هایی مانند توسعه صنعت گردشگری بسیار مؤثر ارزیابی کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این بین جامعةالمصطفی(ص) و سازمان توسعه تجارت به امضا رسیده است، بر عملیاتی‌سازی هر چه بیشتر مفاد آن تأکید کرد.

وی به ظرفیت‌های جامعةالمصطفی(ص) در خدمت به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموختگان، بخشی از ظرفیت‌های مهم این نهاد هستند که می‌توانند در مسیر تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی گام‌های مؤثری بردارند.

عباسی جامعةالمصطفی(ص) را دانشگاه بین‌المللی در حوزه علوم انسانی اسلامی برشمرد و با اشاره به عضویت آن در اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان، از عضویت برخی از نمایندگی‌های جامعةالمصطفی(ص) در اتحادیه‌های محلی خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز، جامعةالمصطفی(ص) بیش از ۱۵۰ رشته مختلف در علوم انسانی اسلامی و در مقاطع مختلف در داخل و خارج کشور اجرا می‌کند، افزود: تنوع ملیتی موجود در جامعةالمصطفی(ص)، در کشور بی‌نظیر است و در کشور‌های دیگر نیز کمتر وجود دارد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) توسعه زبان فارسی را یکی از مهم‌ترین اقدامات المصطفی(ص) دانست و بیان کرد: توسعه زبان فارسی، به این نیت انجام می‌شود که فراگیران جامعةالمصطفی(ص) بتوانند پس از یادگیری زبان فارسی، از فرایند‌های آموزشی به خوبی بهره‌مند شوند.

عباسی با بیان این که جامعةالمصطفی(ص) در زمینه آموزش زبان فارسی، موفق‌ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: بیش از بیست نهاد در زمینه توسعه زبان فارسی فعالیت می‌کنند که عملکرد المصطفی(ص) در این زمینه بی‌همتاست.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به این ظرفیت و تأثیر آن در زمینه‌های فرهنگی، اظهار کرد: امروزه، بسیاری از دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) در کشور‌های خود حضور دارند و سازمان‌هایی مانند صداوسیما، رایزنی‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های ما می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

حمید زادبوم، رئیس سازمان تجارت ایران، نیز در این دیدار اظهار کرد: جامعةالمصطفی(ص) مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران و همکاری این دو مجموعه می‌تواند بسیار مفید و در همین راستا گام‌های ارزشمندی را برداشت. مقام معظم رهبری نیز تصریح کردند که باید به گونه‌ای باشیم که نیازی به چاه‌های نفت وجود نداشته باشد و بتوانیم نیاز‌های کشور را از راه صادرات غیرنفتی به کشور‌های دیگر برطرف سازیم.

جامعةالمصطفی(ص) موفق‌ترین نهاد در توسعه آموزش زبان فارسی

وی توجه به صادرات را بسیار خوب توصیف کرد و با اشاره به صادرات ایران در سال جاری، تصریح کرد: علی رغم تحریم‌های گسترده در حمل و نقل، سیستم بانکی و...، شرایط بسیار خوبی در این زمینه داریم و لازم است با گزینش راهکار‌های مناسب، به موفقیت‌های بیشتر در این عرصه دست یابیم.

رئیس سازمان تجارت ایران با اشاره به کاهش قیمت‌های اقلام صادراتی در مقایسه با سال گذشته، از رشد وزنی صادرات سخن به میان آورد و تصریح کرد: لازم است توجه داشته باشیم که تحریم‌هایی که دشمنان ضد ایران اسلامی و با هدف جلوگیری از تحقق اهداف متعالی آن وضع کرده‌اند، دائمی است. بدین ترتیب، ضرورت دارد با توجه به استمرار تحریم‌ها برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

زادبوم بر عملیاتی‌سازی مفاد تفاهم‌نامه مزبور تأکید کرد و گفت: شاید بتوان گفت تولید، بهتر از تجارت است. در صادرات، باید کشور‌های هدف را مدنظر قرار دهیم و براساس شرایط موجود برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: گاهی برخی نظریه‌پردازان غربی مطرح می‌کنند که منابع نفتی دنیا به همه جهانیان تعلق دارد و می‌خواهند برای بهره‌برداری آزادانه از منابع نفتی دنیا، مرز‌های جغرافیایی کشور‌ها برداشته شود. به هر ترتیب، باید به این نکات نیز توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان تجارت ایران با اشاره به رشد صادرات ایران به کشور‌های همسایه در ۹ ماهه سال ۹۸، تصریح کرد: در زمینه صادرات، نباید از شرکای تجاری مهم و بازار‌های هدف غافل بود. بر همگان مشخص است که امریکا، تجارت ایران را هدف قرار داده است و در این زمینه می‌کوشد با مشکل‌آفرینی، روابط کشور‌های دیگر را با جمهوری اسلامی ایران تحت‌الشعاع قرار دهد. امیدواریم بتوانیم با توجه به اهداف نظام جمهوری اسلامی، در زمینه توسعه و رفاه جامعه گام‌های مؤثر و مطلوبی برداریم.

وی تفاهم‌نامه جامعةالمصطفی(ص) و سازمان تجارت ایران را مطلوب توصیف کرد و از آمادگی سازمان تجارت ایران برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و کارگاه‌های آموزشی، با حضور دانش‌آموختگان المصطفی سخن گفت.

زادبوم بر هم‌افزایی در این زمینه‌ها تأکید کرد و برنامه‌ریزی مشترک سازمان تجارت ایران و جامعةالمصطفی(ص)را ضروری دانست.

انتهای پیام
captcha