برگزاری همایش «تئاتر بچه‌های مسجد» در زنجان
کد خبر: 3873506
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

برگزاری همایش «تئاتر بچه‌های مسجد» در زنجان

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: آیین افتتاحیه اولین همایش «تئاتر بچه‌های مسجد» با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و گروه‌های فعال تئاتر در زنجان برگزار می‌شود.

نخستین همایش «تئاتر بچه‌های مسجد» در زنجان برگزار می‌شودامیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نخستین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد همراه رونمایی از پوستر همایش و اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساعت 10:45صبح روز جمعه 4 بهمن ماه 98 در سینما بهمن زنجان برگزار می‌شود.

وی تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران (ص) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از موضوعات دینی و اجتماعی تئاتر بچه‌های مسجد برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان هدف از برگزاری این همایش را تربیت نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان علاقمند به هنرهای نمایشی و تزریق آن به بدنه تئاتر استان، که منجر به تولید آثار ارزشمند و متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز جامعه شود، دانست.

این مسئول ادامه داد: توسعه و ترویج و اشاعه هنر دینی و انقلابی، کشف، جذب و تربیت استعدادهای جوان، تشویق و ترغیب هنرمندان مسجدی و ایجاد شور و شوق و رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی مساجد از دیگر اهداف این برنامه است.

نعمتی یادآور شد: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان، از ابتدای سال 1398 با 10 گروه در رده‌عای سنی جوانان و نوجوانان در مساجد سطح شهر به تمرین آثار نمایشی کوتاه در مضامین دینی و انقلابی پرداخته‌اند، که در نهایت این 10 گروه پس از 3 اجرا در مساجد و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha