داوطلبان انتخابات اخلاق را فراموش نکنند
کد خبر: 3873720
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

داوطلبان انتخابات اخلاق را فراموش نکنند

گروه سیاست و اقتصاد_ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: کاندیدها باید توجه داشته باشند که پیروزی در انتخابات با از بین بردن آبروی فرد، تهمت زدن و تخریب دیگران رخ نمی‌دهد و باید  اخلاق انتخاباتی را حفظ کنید.

داوطلبان انتخابات اخلاق را فراموش نکنند

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در شورای ادرای قزوین که صبح امروز سوم بهمن برگزار شد، تصریح کرد: در شرف چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر قرار داریم که ایام الله است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: شیطان وعده فقر می‌دهد و امر به فحشا می‌کند برای مثال می‌گوید اگر اختلاس نکنید این اتفاق می‌افتد و وعده‌های مختلفی برای جلوگیری از فقر می‌دهد، در ادامه نیز خداوند وعده غنا و بی‌نیازی نمی‌دهد بلکه وعده رشد می‌دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند وعده غنا و بی‌نیازی نمی‌دهد بلکه وعده رشد می‌دهد، اظهار کرد: هدف قرآن و خداوند رشد مالی نیست، انقلاب نشده که ما مرفه زندگی کنیم، وقتی انقلاب شود، عدالت ایجاد می‌شود و ناخودآگاه فقر کاهش می‌یابد؛  بنابراین کاهش فقر دلیل اصلی انقلاب نیست بلکه با از بین رفتن ظلم فقر نیز کاهش پیدا می‌کند و مستضعف به حق خود می‌رسد و این از نتایج انقلاب است.

وی بیان کرد: اگر به نهج‌البلاغه نگاه کنیم حضرت علی (ع) برای یادآوری دوران جاهلیت به قبل از زمان پیامبر اکرم (ص) اشاره می‌کند ما نیز باید مردم را نسبت به دوران قبل از انقلاب آگاه کنیم، چرا که دشمن از این غفلت سواستفاده می‌کند و مواردی که درست نیست را بیان می‌کند.

تلخابی تاکید کرد: در نهج‌البلاغه اطاعت از ولایت ضامن همه خوبی‌ها، نعمت‌ها و امنیت از خاک است، مقام معظم رهبری زمانی که از سردار سلیمانی یاد کردند اخلاص، ایثار، فداکاری و همیشه در صحنه بودن را از ویژگی‌های سردار سلیمانی دانستند.

وی افزود: یکی از  ویژگی‌های  مهم سردار سلیمانی اطاعت و تبعیت از ولی فقیه بود، باید توجه کنیم که تبعیت محض از ولایت فقیه موجب پیروزی و مایه نجات مردم است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کارآمدی نظام جمهوری اسلامی یک امر نسبی است، مجموع مسائلی که در حکومت اتفاق می‌افتد کارآمدی نظام را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد:  برخی مواقع با کمربند انتحاری جان مردم را به خطر می‌اندازند، عده‌ای با سرقت از بانک مال را به خطر می‌اندازند ‌ و خانم‌ها نیز اگر بی‌حجاب باشند اخلاق در خطر است، در این سه مورد تزاحم حفظ جان دارای اهمیت است بنابراین وظیفه مشخص می‌شود.

تلخابی یادآور شد: وقتی نظام اسلامی شکل می‌گیرد خطرات اقتصادی، مالی و جانی وجود دارد، در اوایل انقلاب شاهد مواردی از جمله ترور مقام معظم رهبری، به شهادت رساندن بهشتی، باهنر و رجایی بودیم به طوری که در مدت زمان کوتاه  بزرگان ما مورد حمله قرار گرفتند و امنیت جانی از بین رفته بود.

وی بیان کرد: در این شرایط انقلاب اسلامی ابتدا امنیت جانی را تثبیت کرد، نظام اسلامی کاری کرد که اگر کسی بخواهد به این سرزمین حمله کند باید منتظر جواب موشک باران سپاه قهرمان باشد، اگر می‌خواهند سردار ما را ترور کنند باید منتظر حمله به عین‌الاسد باشند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همانگونه که در بیانات مقام معظم رهبری بود، شکوه و عظمتی که در تشییع پیکر سردار سلیمانی رخ داد، نگاه مادی نیست بلکه اراده الهی بود که این اتفاق را رقم زد این یکی از نکاتی است که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

تلخابی در پایان با اشاره به انتخابات آتی یادآور شد: کاندیدها باید توجه داشته باشند که پیروزی در انتخابات با از بین بردن آبروی فرد، تهمت زدن و تخریب دیگران رخ نمی‌دهد و باید  اخلاق انتخاباتی را حفظ کنید.

انتهای پیام
captcha