مهاجرت در یزد تبعات فرهنگی و اجتماعی را به همراه داشت
کد خبر: 3873741
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

مهاجرت در یزد تبعات فرهنگی و اجتماعی را به همراه داشت

گروه اجتماعی ــ استاندار یزد، این استان را سومین استان مهاجرپذیر اعلام کرد و گفت: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به همراه داشت که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است.

مهاجرت در یزد تبعات فرهنگی و اجتماعی را به همراه داشته استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 3 بهمن ماه در نشست شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: گفت: امروز استان یزد ظرفیت‌هایی را داراست که دمیدن یک روح تازه را نیازمند است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد.

وی با اشاره به بحث آب در این استان ادامه داد: 50 درصد از آب مورد نیاز استان از خارج از استان تامین می‌شود و برای مابقی آن نیز با محدودیت مواجه هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجر پذیر کشور است افزود: این مهاجرت‌ها علاوه بر تبعات اقتصادی که دارد، شاهد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم که نمود آن در پرونده‌های قضایی قابل مشاهده است و متاسفانه نتوانستیم برنامه مناسبی برای جلوگیری از مهاجرت داشته باشیم.

وی افزود: در زمینه قانونی نیز شاهد عدم بازدارندگی قوانین در زمینه به کارگیری اتباع هستیم زیرا نه تنها از حضور آنها کاسته نشده بلکه شاهد افزایش روز افزون آن نیز بوده‌ایم.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اشتغال در استان گفت: در زمینه اشتغال، آمار بیکاری را طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که بخشی از آن ناشی از مهاجرت است و بخشی از آن ناشی از تغییر درخواست افراد جویای کار است به نحوی که در زمینه بیکاری زنان تقریباً بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داریم و نرخ بیکاری استان یزد در پاییز امسال به پنجمین استان کشور رسید.

وی با بیان این که ریل گذاری مناسب برای توسعه بیش از پیش در استان یزد انجام شده است بیان کرد: توجه به حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان و توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت استان یزد است.

انتهای پیام
captcha