قناعت و مناعت طبع روح و جوهر اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3873755
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶

قناعت و مناعت طبع روح و جوهر اقتصاد مقاومتی است

گروه فعالیت‌های قرآنی _ امام‌جمعه بجنورد گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: «اَلتَّقَلُّلُ وَ لاَ اَلتَّوَسُّلُ» و تأکید می‌کند به کم خود قانع باشید و وابسته به دیگران نباشید که این آموزه علوی همان روح و جوهر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز، 3 بهمن ماه در جمع اساتید طرح شجره طیبه صالحین، با اشاره به اهمیت و ضرورت عدالت و مبارزه با فساد در جامعه اسلامی، اظهار کرد: نخستین گام عدالت‌گستری و فساد ستیزی آن است که ارکان بالادستی خود عادل و مجری عدالت باشند.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «فَکانَ أَوَّلَ عَدْلِهِ نَفْی اَلْهَوَی عَنْ نَفْسِه» و تأکید می‌کند اوّلین قدم انسان در راه عدالت این است که هوی و هوس را از خودش دور کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: رهبران اگر منیت و هوا و هوس را از خود دور کنند جوان‌ها را زودتر و بیشتر می‌توانند عدالت محور قرار بدهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این باید به جوانان تفهیم شود که آنچه امروز در توزیع امکانات عادلانه در سطح کشور دیده می‌شود یک‌دهم آن‌هم در رژیم گذشته وجود نداشته است ازاین‌رو شایسته است همگان در موضوع سنگین کردن کفه عدالت سهیم شوند ازجمله جوانان مورد خطاب آقا در بیانیه.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: نور و ظلمت قابل‌جمع نیستند، نور که آمد تاریکی تاب مقاومت ندارد، به همین دلیل عدالت هر جا رخ بنماید فساد رخت برمی‌بندد و در مقابل هر جا که توده چرکین فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی دیده می‌شود، معلوم می‌شود که در اجرای عدالت کوتاهی شده است؛ ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب آن دو را لازم و ملزوم نام نهاده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در آیه سوره اسراء می‌خوانیم: «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ»؛ با حق و عدل باطل و فساد ذهاب ندارد بلکه زهوق دارد و به این نکته قرآنی باید توجه کرد.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید اقتصاد مقاومتی را درست تبیین کرد، اظهار کرد: بین اقتصاد ریاضتی و اقتصاد رفاقتی و اقتصاد خصولتی و بین اقتصاد مقاومتی تفاوت وجود دارد، آنچه مقوم اقتصاد مقاومتی است اولاً نگاه به درون و درون‌زایی است و با شرایط بدون تحقیر بیرون گرایی را هم می‌توان به کمک گرفت.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: «اَلتَّقَلُّلُ وَ لاَ اَلتَّوَسُّلُ» و تأکید می‌کند به کم خود قانع باشید و وابسته به دیگران نباشید که این آموزه علوی همان روح و جوهر اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: در زمینه عدالت در جامعه اسلامی ایران باید چند نکته را مدنظر داشته باشیم؛ اولاً حکومت معصوم را نباید با حکومت غیر معصوم یکی دانست و ثانیاً نظام ولایت‌فقیه بسترساز و مقدمه آن نظام آرمانی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: ثالثاً به ما گفته‌اند: «طَاعَةُ وُلاَةِ اَلْأَمْرِ تَمَامُ اَلْعِزِّ»؛ فرمان بردن از فرمانروایان الهی کمال عزت است و این عزت را امروز با تمام وجود حس می‌کنیم و باید شاکر باشیم.

انتهای پیام
captcha