زندانیان غیربومی در یزد منتقل می‌شوند
کد خبر: 3873762
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲

زندانیان غیربومی در یزد منتقل می‌شوند

گروه اجتماعی ــ رییس قوه قضاییه گفت: زندانیان غیربومی که خانواده‌ها آنها در این استان نیستند و با مشکلاتی مواجه هستند بنا به درخواست خود آنها به استان محل زندگی خود منتقل می‌شوند.

زندانیان غیربومی در یزد منتقل می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه 3 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی برای بنده و همکارانم در دستگاه قضا بود که امروز به دنبال بررسی چند روزه یا یک هفته که قبل از سفر ما با حضور قریب 40 نفر از همکاران از بخش‌های مختلف استان و بررسی معایب و احیانا مشکلات انجام شده بود، صورت گرفت.

وی ادامه داد: در آستانه این سفر هم مسئولان سنادی در 17 هیئت که 9 هیئت مربوط به شهرستان‌ها و 8 هیئت مربوط به مرکز استان عملکرد دستگاه‌های وابسته را بررسی کردند و نتیجه این بررسی‌ها در جلسه شورای عالی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی در ارتباط با رفع مشکلات با اشاره به اینکه برخی از اقدامات نیازمند زمان است اما برخی از کارها باید به صورت فوری انجام شود گفت: بعضی از زندان‌ها در استان مشکلاتی دارند که باید به صورت فوری رفع شود لذا 800 میلیارد ریال از محل بودجه‌های قوه قضائیه و منابع استانی به بخش‌های مختلفی که به صورت فوری باید رفع مشکل شوند، تخصیص یافت.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت پزشک قانونی که برخی شهرستان‌ها درگیر هستند، یا به لجاظ ساختمان تصمیماتی گرفته شد که به صورت فوری حل شود و زندانیان غیربومی که خانواده‌ها آتها در این استان نیستند و با مشکلاتی مواجه هستند اعزام آنها به استان محل زندگی خود سریعا صورت گیرد و گشایشی در وضعیت زندان استان خواهد شد.

رییس دستگاه قضا بیان کرد: نسبت به مسائلی که در شورای اداری استان مطرح شد و از دغدغه مسئولان بود بحث مهاجران در استان است و در این زمینه باید راهبرد روشنی داشته باشیم و تدوین این راهبرد در استان در کارگروهی دنبال کنند و به طریقی این کار در شورای عالی مرکز تصمیم گیری شود لذا قرار شد نسبت به تعیین راهبردهای لارم مقدمات و پیش نویس ها انجام شود .

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم موضوع دیگر بود که نرخ برخی از جرائم در استان قابل بررسی است و یک کارگروه مامور شد این زمینه را هم حوزه علمی و دانشگاهی و هم حوزه اجرایی در شواری تامین دنبال و مطرح و موضوعات مورد بحث قرار گیرد و ساز و کاری دنبال شود.

رئیسی افزود: این وضعیت زیبنده یزد دارالعباده و دارالعلم و مردم متدین، باصفا و پرتلاش نیست و با توجه به اینکه این استان از بهترین امنیت برخوردار است، لذا باید دنبال شود که برخی از جرائم و آسیب‌ها را نداشته باشیم تا چهره زیبای استان در ذهن‌ها بد جلوه ندهد.

وی ادامه داد: پرونده‌های معوقه در کار شبانه روزی دنبال خواهد شد و بویژه بعضی پرونده‌ها که شاکیان آن زیاد است که باید به صورت ویژه دنبال شود.

رییس دستگاه قضا بیان کرد: ان شاءالله همکاری بخش‌های اجرایی و قضایی با محوریت نماینده ولی‌فقیه  در استان بستری برای توسعه یافتگی باشد و همچنین این استان نیروی کارآمد و جوان، ذخایر در حوزه صنعت و معدن که یک قطب صنعتی و و معدنی است و اقنصاد گردشگری می‌تواند حرف اول را بزند.

وی ادامه داد: استان یزد به دلیل جاذبه‌های فوق العاده و زیرساخت‌ها و انگیره‌‌ای که وجود دارد، باید این کار اتفاق افتد که نیازمند همکاری همه بخش ها است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسئله آب در استان نیز گفت: مهم‌تر از این مسئله، مسئله مدیریت آب است و مدیریت آب در چهار استان که آب مسئله محوری آنهاست ضرورت دارد لذا کارگروهی در این زمینه با شرکت استاندار و مسئولان آب منطقه ای هر چهار استان همچنین مسئولان سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو فعال شده است.

وی افزود: تلاش این کارگروه می‌تواند به یک راهکار اساسی در منطقه منجر شود که مسئولیت این موضوع به عهده استانداران چهار استان است تا مردم احساس یک عدالت در رابطه با توزیع آب و بهره مندی از این مسئله آب داشته باشند.

انتهای پیام
captcha