الطاف خفیه الهی و نعمات خداوند به نسل جدید بیشتر معرفی شود
کد خبر: 3873851
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

الطاف خفیه الهی و نعمات خداوند به نسل جدید بیشتر معرفی شود

کانون خبرنگاران نبا ــ امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: باید الطاف خفیه الهی و نعمات خداوند به نسل جدید بیشتر معرفی شود، انقلاب ما واکنشی در مقابل لگدمال شدن عزت و شرف و آبرو و از بین رفتن ارزش‌هایشان بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ‌حجت الاسلام والسملمین علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه ۴ بهمن ماه این شهرستان، پس از سفارش به رعایت تقوی و رعایت حدود الهی، در ادامه مباحث اخلاقی هفته‌های سابق، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت ایام فاطمیه، نکاتی پیرامون تفسیر سوره مبارکه کوثر بیان کرد و گفت: یکی از هدایای حضرت زهرا (س)، تسبیحات آن حضرت است، که لازم است همه ما به آن اهتمام داشته باشیم.

الطاف خفیه الهی و نعمات خداوند به نسل جدید بیشتر معرفی شود

امام‌ جمعه زابل در فراز بعدی خطبه با بیان آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم تصریح کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های مهم پیامبران الهی یادآوری ایام الله است و همه علما و اندیشمندان، موظف به یادآوری و تذکر آن ایام هستند، باید الطاف خفیه الهی و نعمات خداوند به نسل جدید بیشتر معرفی شود، سخنوران و مربیان وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن را برای مردم  بازخوانی کنند.
وی همچنین تأکید کرد: در ایام دهه فجر باید از طاغوت سخن گفت، همچنین باید از چپاول اموال و ذخایر ملی از سوی انگلیس و آمریکا و شوروی و اذنابشان گفت. لازم است از حق توحش سربازان آمریکا در این کشور مطالبی بیان شود، از غارت اموال، از سرقت مغزها، از افرادی که در دربار گماشته می‌شدند، سخن گفت. انقلاب ما واکنشی در مقابل این همه ظلم و بیداد و چپاول دین و دنیای مردم و در مقابل لگدمال شدن عزت و شرف و آبرو و از بین رفتن ارزش‌هایشان بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل در ادامه با یادآوری وداع تاریخی ملت قهرمان ایران با فرزند سرافراز ملت؛ شهید سپهبد قاسم سلیمانی؛ که جهان را مات و مبهوت بلندای تفکر انقلابی خود کردند، خاطرنشان کرد: ملت ما یکپارچه اهل استقامت و صبرند و به اندک حرکتی از میدان خارج نمی‌شوند و استوار و محکم ایستاده‌اند. شکورند، چون هم نعمت را می‌شناسند و هم قدردان نعمت‌های الهی هستند. دشمن کوردل بداند که حاج قاسم و ابومهدی المهندس، فرد نیستند، مکتب هستند.

وی افزود: سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند، یعنی هرجا نیاز باشد، حضور پیدا می‌کنند و خود را بلاگردان مقدسات و حریم‌ مقدس اسلام ناب محمدی می‌کنند، سپاه قدس نیروئی است که با سعه صدر، نسبت به همه جای دنیا و همه انسانها نگاه یکسان دارند، آنها معتقدند؛ شیعه یا سنی، ایزدی یا مسیحی، همه با هم برادرند؛ مظلوم؛ مظلوم است و باید از مظلوم، دفاع کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه در ادامه گفت: مردم ما نشان داده‌اند که طرفدار مقاومت هستند، در مقابل زورگویی‌ها باید مقاومت کرد، کوتاه آمدن یعنی ذلت، نمونه‌اش را در محروم کردن ایران و باشگاه‌های ایران از حق میزبانی حریف‌ها دیدیم، که الحمدلله باشگاه‌ها و مسئولان مقاومت کردند و مقاومت جواب داد، تن به ذلت ندارند. مردم ما، مردم مقاوم و انقلابی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: مسئولان کشور بدانند که دولت‌های غربی هم مرید آمریکا هستند و نباید به آنها خوش بین باشند، مسئولان ما اگر بلد نیستند بهتر است یاد بگیرند و چشم امید به دولت‌هایی که دستشان به خون حاج قاسم‌ها آغشته هست، نداشته باشند.

امام جمعه زابل، پیرامون مسائل محلی سیستان، به دنبال اعتراضات شهروندان از خدمات دانشگاه علوم پزشکی، به این مهم پرداخت و گفت: خطاب به مسئول محترم دانشگاه علوم پزشکی زابل که پس از فرصت زیادی که به وی دادیم نکاتی بیان می‌شود، که امید می‌رود با حساسیت بیشتری پیگیری و نتایج آن به اطلاع مردم برسد؛ مردم ما نسبت به خدمات دانشگاه علوم پزشکی، در بخش درمان، مخصوصا بخش دیالیز شکایت دارند، امیدواریم کل مجموعه دانشگاه مورد رصد و بازدید ایشان قرار گیرد، هرچند در برخی بخش‌ها کارهای خوبی انجام می‌شود ولی در بخش‌هایی که به موضوع تکریم ارباب رجوع اهمیت داده نمی‌شود، اعمال تذکر لازم است.
وی همچنین تأکید کرد: نکته مهم اینکه مطابق قانون حضور همه مدیران در محل خدمت ضروری است. اما متاسفانه حضور مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، بسیار کم است. اگر دوری از خانواده برای وی سخت است راه دیگری، غیر از کثرت مأموریت‌ها به تهران را انتخاب نماید و به همراه خانواده در منطقه مستقر شود. همه می‌دانند مشکلات منطقه زیاد است. به اندازه کافی فرصت‌ها را از دست داده‌ایم. ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به شکل مطلوب نصیب منطقه سیستان نشده است.

وی در پایان گفت: مسئولان ما یا مبتلا به سوءمدیریت بوده‌اند، یا اینکه مدیریت مثبت داشته اند ولی این مدیریت مثبت ناپایدار بوده‌ است. اشخاصی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرند، اگر توانایی انجام امور را ندارند، حق ندارند مأموریتی را بپذیرند و اگر هم مسئولیت قبول کردند، باید تبعات آن را بپذیرند و با خانواده مستقر شوند. اینکه خانواده در تهران باشد و به بهانه دیدار با خانواده مأموریت‌های متعدد و با هزینه بیت المال اعمال شود، پذیرفته نیست و ما ساکت نخواهیم نشست. با احدی هم تعارف نداریم. ایشان و مسئولان بالادستی وزارت بهداشت، دقت کنند؛ تا مجبور نشویم، در مرحله بعد با شدت بیشتری، به این موضوع ورود کنیم.

انتهای پیام
captcha