ارائه کمک تحصیلی 500 میلیون تومانی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی همدان
کد خبر: 3873933
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

ارائه کمک تحصیلی 500 میلیون تومانی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی همدان

گروه اجتماعی - دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: هر ترم این مجموعه 500 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.

ارائه کمک تحصیلی 500 میلیون تومانی به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی همدانحجت‌اله حاتمی، دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد:یکی از برنامه‌های بهزیستی در بخش فرهنگی، حمایت از دانشجویان مدد جو در راستای ادامه تحصیل آنان است.
دبیر فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه حمایت از دانشجویان در رشته‌های مختلف صورت می‌گیرد افزود: حمایت این مجموعه از دانشجویان معلول به صورت ارائه کمک هزینه، شهریه دانشگاه و تهیه لوازم التحریر است.
حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 دانشجو مددجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحت پوشش کمک‌های تحصیلی این مجموعه هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 220 دانشجو از مددجویان بهزیستی در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند گفت: مابقی دانشجویان مددجو در دانشگاه‌های علمی-کاربردی، پیام نور، دولتی مشغول به تحصیل هستند.
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گفت: بالاترین کمک هزینه پرداختی بهزیستی به دانشجویان مددجو، 4 میلیون تومان در هر ترم است که عدم تجاوز شهریه از 4 میلیون تومان در هر ترم مددجو به صورت رایگان ادامه تحصیل می‌دهد.
حاتمی گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین بهزیستی و دانشگاه آزاد، 75 درصد شهریه دانشجوی مددجو را مجموعه بهزیستی و 25 درصد مابقی را دانشگاه آزاد تقبل می‌شود در حالی که پیش از این، این اعداد 80 به 20 بود.
دبیر شورای فرهنگی اداره بهزیستی استان گفت: این مجموعه برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه دولتی تحصیل کرده و هزینه ای پرداخت نمی‌کنند نیز کمک هزینه ادامه تحصیل اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه کمک هزینه دانشجویان دولتی، 400 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است عنوان کرد: طرح ارائه کمک هزینه تحصیلی برای نخستین باری است که برای دانشجویان دولتی در استان اجرا می‌شود، پیش از این تنها دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی از مزایای این طرح برخوردار می‌شدند.
حاتمی با بیان اینکه ترم گذشته برای دانشجویان دانشگاه آزاد خود کمک هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان پرداخت کرده است گفت: برای دانشجویان دانشگاه‌های علمی-کاربردی و پیام نور نیز حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است.
دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان اظهار کرد: به عبارتی می‌توان گفت در هر ترم این مجموعه 500 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش خود پرداخت می‌کند.
حاتمی گفت: کمک هزینه تحصیلی از بهمن ماه امسال علاوه بر دانشجویان معلول و فرزندان زنان سرپرست خانوار، به مددجویان تحت پوشش این مجموعه که دارای پدر معلول نیز هستند اعطا می‌شود.
وی گفت: مجموعه بهزیستی با این طرح به دنبال توانمند سازی مددجویان و خودکفایی آنان است چرا که هر ساله بخشی از مددجویان از چرخه این مجموعه خارج می‌شوند بنابراین باید آنها پس از خروج، توانایی اداره زندگی با اتکا بر توانایی‌هایشان را داشته باشند.
حاتمی اشاره‌ای به اشتغال مددجویان داشت و گفت: سازمان بهزیستی تسهیل کننده اشتغال مددجویان است، به گونه‌ای که دستگاه‌هاي دولتی و عمومی موظف‌اند 3 درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلوليت اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha